Hoppas

Jag kom in i högskolan i Uppsala igen :D .. Fick reda på det igår så svarade ja direkt om min plats men ska ringa imorgon och kolla så dom har fått svaret så det inte blir likadant som sist :S . 

Hur kan man säga att man alltid kommer va där för sina vänner oavsett när och vad när man inte menar det ?  Folk säger det bara för att det ska låta fint men sen när det väl gäller så har har dom nåt annat viktigare för sig och dom "orkar inte prata" eller man får inte ringa efter en speciell tid för att dom ska sova. Alltid  betyder väl alltid eller ? Tur man håller saker för sig själv .

Måste åka till Malmö och köpa julklappar. Kom på att det är mycket roligare att köpa julklappar nu när man har mer pengar och man vet att pengarna räcker hehe :D

5 år sen igår som vi åkte till Chile sist och det känns som det var precis nästan. Det underbaraste i hela livet. Hade bara varit där en gång innan när jag var 4 år och fyllde 5 år där. Den bästa födelsedagen där hos min farmor med alla barnen i byn :) . Kommer aldrig glömma då för 5 år sen hur helt underbart det var att träffa alla igen , hela släkten och min farmor den bästa människan i hela världen , det finns ingen som är bättre än henne. Älskar henne över allt annat. Bara man ser henne så får man en sån känsla som inte går att beskriva och när folk i min släkt säger att jag liknar henne på många sätt så är det den finaste komplimangen jag kan få. Min dröm är att hon ska komma hit men det vet jag kommer aldrig hända , hon vill knappt lämna Osorno och sätta sig på bussen till Santiago så det finns inte en chans att hon sätter sig på ett flygplan till Sverige. Så fort hon åker nånstans så är hon så orolig för alla där hemma så det hade inte gått. Att jag har fått mitt andranamn efter henne är det jag är mest stolt över. När många i Chile kallade mig Maria Ester fick man en underbar känsla.
Det är konstigt ändå att när vi va där när jag va 15 sa alla jag träffade ute att jag såg ut att va 19 , 20 men nu tycker alla jag ser ut som 15 hehe. Och det var ett plus att man är så ljushårig också som när min faster sa till mig när vi var ute och gick att jag förtrollar alla med mina ögon för alla tittade hehe. Allt var underbart !

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0