Julen över

Ja då är julen över för denna gången. Har inte direkt haft så mycket julkänsla detta året. Kanske är för att tiden har gått så snabbt och för att det inte var nån snö här i fina Landskrona. Fick det jag önskade mig mest , Ett halsband med kors och Christina Aguilera´s nya parfym Inspire :D .

Nu är det bara nyår kvar. Har fortfarande inte köpt skor till då så får sätta fart på måndag tänkte jag. Får för en gångs skull leta efter ett par skor som inte är gympaskorliknande så får gå till en helt annan avdelning :P . Drömde att jag hade klackar och att jag faktiskt såg bra ut i det men det var nog bara i drömmen. Får försöka lida igenom nyår med dom skorna men så fort jag kommer hem kommer dom åka av fortare än kvickt , om inte innan.

Har nästan bestämt mig för att flytta tillbaka till Landskrona. Det har varit något speciellt med den här gången jag har varit här , nåt magiskt. Igår kväll när jag var på väg hem kände jag riktigt hur mycket jag trivs här. Har bott här hela livet och vill inte ändra på det. Känner mig trygg här och har alltid gjort det.
Det har kanske varit lite skönt i Uppsala att man är mer eller mindre anonym men efter ett tag ser man samma människor om och om igen och det kan man lika bra göra här i Landskrona isf.
Visst har det varit jättekul att träffa nya människor och så men det har inte varit nån man riktigt klickar med. Lite svårt att göra det också när folk har förutfattade meningar när dom hör var man är ifrån. Pallar inte med folk som bara har levt i sin egen lilla trygga värld hela livet och ser ner på allt dom inte vet ett skit om.
Men det är väl sant att man kan ta en person ur ghettot men man kan aldrig ta ghettot ur en person.

Tänkte lägga mig nu snart iaf och försöka somna innan typ 03.30 för en gångs skull . Lägger upp bilder på mina julklappar imorgon :)

Kärlek&Respekt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0