Vad är det som händer ?

Hur kan man va ute efter så mycket uppmärksamhet så man sänker sig så lågt som att anmäla nån för nåt av det hemskaste man kan utsättas för ? Precis som det är nåt skämt och nåt man bara skojar om hur som helst. Helt otroligt egentligen att vissa inte har den minsta skam i kroppen och går hur långt som helst för att få uppmärksamhet , pengar eller "status" .

Man fattar inte att man gör narr av alla som verkligen har blivit utsatta för nåt så fruktansvärt. För den som blir falskt anklagad är det väldigt svårt att tvätta bort den stämpeln och man förstör inte bara för den anklagade utan för hela personens familj , släkt , vänner , bekanta och alla i ens närhet så tänker man ens tanken att anklaga nån för nåt så äckligt borde man tänka på hur mycket ens liv egentligen är värt och vilken självrespekt man egentligen har. Om man nu har nån överhuvudtaget.

Har precis kommit hem från min första praktikdag nu och det var ju helt UNDERBART ! Nästan så man funderar på att byta inriktning och satsa på att jobba med större barn.
Träffade 2 tjejer från min klass på tågstationen och hon ena skulle va på samma skola som jag så vi hade följe och vi var båda lika nervösa men alla va jättetrevliga. Sen gick vi iväg med varsin handledare och jag och en annan tjej i min klass är i samma klass. Trodde det skulle va tråkigt för ville va själv men det var helt okej. Sen har vi mest bara suttit och observerat och jag satt och skrev ner lite saker sen när vi slutade typ 14.15. Efter det stod vi och pratade lite med vår handledare och jag tog tåget hem sen vid 16.05.

Ska lägga mig tidigare idag för sov typ bara 4 timmar inatt och råkade somna några gånger i klassrummet men satt längst bak så förhoppningsvis såg inte handledaren det haha. Påminde om gymnasiet , somnade ju i klassrummet jätteofta då haha.

Nej ska väl göra nåt nu och hoppas jag inte piggnar till som vanligt runt 23 typ.

Ta hand om varandra och kom ihåg att man förlåter kanske men man glömmer aldrig.

<3

Bild från 2008.09.15

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men du, du vet väl om att Kens kompis fortfarande är häktad på sannolika skäl (den starkare bevisgraden) och Ken borde istället för att vara lika vidrig som tjejen (som ljög om Ken). Helt jävla onödigt att hänga ut henne som han gör.. Så det finns nog lite sanning om vad som hände där, men den känner bara Ken, tjejen och hans kompis till

2008-09-15 @ 20:09:57
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: Angelina

Du var inte där så uttala dig inte. Hoppas du blir trodd om du någon gång blir våldtagen eller utnyttjad sexuellt av någon. Lite empati skulle inte skada dig. Bre.

2008-09-15 @ 20:12:43
Postat av: Lasse

Jag är bekant med en kille som säger att han vet att några av de han kallade kompisar våldtagit tjejer. Han säger att alla kallade tjejrna slampor. Själv tänkte han att de var väl vanliga tjejer men efter att de blivit våldtagna sa alla att de var slampor. Om Ken har en plats i ditt liv är det inte så konstigt om du vänder dig mot den här tjejen. Frys inte ut henne eftersom inte du heller vet vad som hänt. Om du tänker på Ken och hans situation finns det en sak du kan göra - som alla kan. Gör något bra för en annan männsika!

2008-09-15 @ 20:15:50
Postat av: Anonym

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3315954.ab



Misstankarna kvarstår dock, men han anses inte längre kunna påverka utredningen.

2008-09-15 @ 20:18:32
Postat av: María

Anonym svar : Nej exakt därför att han e oskyldig och skulle aldrig göra nåt sånt mot nån

2008-09-15 @ 20:20:48
URL: http://marialatina.blogg.se/
Postat av: Till Jessica:

Hur vet du att hon ljög om Ken? Står att misstankarna kvarstår, men han anses inte längre kunna påverka utredningen varför han släpptes. Han är inte friad i domstol.

2008-09-15 @ 20:21:26
Postat av: Anonym

Hur vet du det? Alla som våldtar nekar, alla nära till den dömde (när han är dömd) säger samma sak: det trodde vi inte om honom.

2008-09-15 @ 20:22:18
Postat av: Anonym

Dessutom har ju han gått ut med förut att han inte direkt är den trogna typen. Hon kanske var aspackad - vad vet vi? Att utnyttja en situation när någon är aspackad är olagligt. Jag spekulerar.

2008-09-15 @ 20:23:53
Postat av: María

Anonym svar : Ken är inte alla utan alla e sin egen person så det finns mååånga som har blivit anklagade utan anledning så bara för att "alla" säger dom e oskyldiga betyder inte det att det inte finns

2008-09-15 @ 20:25:34
URL: http://marialatina.blogg.se/
Postat av: María

Angelina svar : Ja hoppas också jag blir trodd om det skulle va på RIKTIGT men skulle det slå slint i huvudet nån gång på mig och jag skulle anklaga nån falskt för nåt sånt hoppas jag alla pissar på mig för det förtjänar jag då

2008-09-15 @ 20:28:41
URL: http://marialatina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ken är en, inte alla. Han står inte utanför lagen för att han är känd.Jag säger inte att han är skyldig jag bara påpekar fakta - att han kan vara skyldig, det vet inte du.

Kolla upp fakta, det är väldigt många som aldrig anmäler att de blivit våldtagna (pga av oförstående och omogna och osympatiska tjejer som du) och det finns väldigt många fall där männen frias pga brist på bevis. Att en man frias betyder inte att kvinnan inte våldtagits - han kan som exempel frias för att han inte förstod att hon faktiskt inte ville. Kolla upp med vilken jurist som helst, kolla med kvinnojourer. Våldtäkter är väldigt vanligt.

2008-09-15 @ 20:29:32
Postat av: Anonym

Vadå slå slint i huvudet. Det är fler som skiter i att anmäla när de våldtagits än som anmäler falskt. Alla vet vilken pina det är att gå igenom att anmäla för våldtäkt. Det är en våldtäkt i sig.

2008-09-15 @ 20:30:55
Postat av: Monica

Om du blev våldtagen på RIKTIGT och det inte finns några vittnen så kan jag lova att folk kommer anklaga dig för att ljuga. För det är en spontan reaktion. Man vill inte tro att ens kompis/ bror / son kan begå sådana sjuka brott.

2008-09-15 @ 20:32:04
Postat av: María

Anonyma (fega) svar : de spelar ingen roll hur statistiken ser ut för det gör inte att vem som helst e skyldig .. vem man än tror på hjälper de ingen av dom oavsett om jag tror 110% på Ken och inte nån osäker 15-åring som e ute efter uppmärksamhet som verkar tycka att all uppmärksamhet e bra uppmärksamhet

2008-09-15 @ 20:37:13
URL: http://marialatina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ditt resonemang verkar inte hålla BRE! Läste precis att polisen har kvar anklagelsen om sexuellt tvång på Ken, så han är ju inte speciellt oskyldig just nu, men ingen dom har fallit så än så länge är han oskyldig enligt svensk lag! Oavsett hur denna tjej betedde sig, om hon var full eller inte så har hon sagt att hon inte ville i och med att det finns en våldtäktsanklagelse. Jag hoppas den här tjejen så smånigom kan gå vidare i livet!

2008-09-15 @ 20:41:10
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: María

Jessica svar : Spelar ingen roll vad lagen säger när det gäller att man själv vet va man har gjort eller inte gjort .. hmm e en fjortis och jag känner mig så ensam och ingen ser mig , vad kan jag göra ?? Ahhh bra idé jag festar med en kändis och sen anmäler jag han för våldtäckt då kommer jag ju få uppmärksamhet !! Vilken strååålande idé :D

2008-09-15 @ 20:45:05
URL: http://marialatina.blogg.se/
Postat av: Ghostfriend

looca

2008-09-15 @ 21:36:56
URL: http://kenzakinza.blogspot.com/
Postat av: mystiq

alltså känner du ken lr är du bara en korkad person?? hur fan kan du säga så om ett offer som FORTFARANDE varit med om en våldtäkt av en av kens äckliga kompisar. ni förtalar henne nåt så grovt så jag blir äcklad!

2008-09-15 @ 21:47:32
URL: http://mystiq83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0