Hur går det till ?

* Alla invandrare gör brott , våldtar , misshandlar , dödar , slår sina fruar , lever på soc.
* Alla muslimer är självmordsbombare.
* Alla bögar tänder på alla killar och har svårt att sitta för dom har fått så mycket kuk i röven.
* Alla bisexuella tänder på allt levande som rör sig.
* Alla lebbar är manliga med kort hår , dominanta.
* Alla blondiner är horor.
* Alla svarta kan sjunga och rappa och lever i ghetton.

Ska jag fortsätta ?

Varför är det så viktigt att sätta in folk i fack ? Varför tror man att alla andra är på ett visst sätt utom en själv ?

En gång va en svensk dum mot mig så då är faktiskt alla så. En annan gång va en invandrare dum mot mig så alla är så.
Men vänta nu , i Sverige bor ju bara "svenskar" och "invandrare" så om alla är så och jag är på ett annat sätt eftersom jag är min egen person vem kan jag då umgås med ?

Lär er för helvete att alla är olika och framför allt att alla är människor.
Vem bryr sig var nån kommer ifrån eller sexuell läggning eller vad fan det än handlar om ?

Jag vet att jag ska inte leka som jag är helt oskyldig , jag har skrattat åt bögskämt och jag har sagt dom själv. 
Jag har också använt ordet bög som skällsord. 
Men efter ett tag inser man om det är värt det eller inte och om det verkligen är så kul och uppskattat.

Vissa bögar kanske skrattar åt bögskämt men säkert inte alla eftersom alla är olika.
Man kanske har träffat 100 bögar som skrattar åt det men den hundraförsta skrattar inte det minsta åt det så man ska inte anta att alla tycker det är roligt.

Alla har fördomar , jag också , men man kan anpassa sig lite efter var man är. Man behöver inte uttrycka högt vad man tycker om det betyder att man medvetet trycker ner någon.

Tänk på att alla är människor och vi måste ta hand om varandra för att det ska fungera mellan oss.

Och allvarligt talat vi lever faktiskt på 2009 och då tycker iaf jag att utvecklingen borde gått framåt så mycket att man inte ser ner och dömer någon p.g.a. hudfärgen o.s.v. men jag vet inte det kanske är för mycket begärt att man ska acceptera varandra.

Vad vet jag ? Jag är ju bara en chilenare som lever i Sverige , jag är född här men jag firar inte sveriges nationaldag men däremot Chile´s , jag firar inte midsommar och jag äter mat från Chile så varför ska man lyssna på mig som inte ens kan "anpassa mig" ?
Eftersom jag inte firar "svenska" högtider blir ju andras liv påverkat och definitivt på ett dåligt sätt. Dom kan inte få ro i sitt firande om inte jag firar det också. Jag kan ju lika bra åka tillbaka till Chile om jag inte vill fira det svenska.

Men svenskar som inte firar midsommar o.s.v. är dom invandrare då ? Kan nån förklara för mig hur reglerna ser ut egentligen för jag kan inte dom riktigt ?

Kärlek&Respekt



Kommentarer
Postat av: Anonym

du firar jul

2009-06-30 @ 19:58:07
Postat av: María

Anonym svar : jul e en tradition som firas i kristna länder framför allt (i vissa muslimska länder t.ex. sätter man upp julsaker för att det finns kristna där) för att fira Jesus födelse men kära du jul e inte svenskt eller en svensk tradition som kom till här .



men jag tittar inte på tecknat och sånt som man gör i sverige och sånt och jag äter inte skinka utan jag äter kalkon som man gör i chile .



man firar jul olika i olika länder .



Jul är något man firar i bl.a. Sverige men det är INTE svenskt !!



Religion och kultur e INTE samma sak ^^

2009-06-30 @ 20:12:17
URL: http://marialatina.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Har en kompis. Hon är äckligt fördomsfull, vi har haft oändligt många diskussioner.



Sist när vi var ute och gick sa hon "Alltså, jag HATAR verkligen blondiner. Jävla slampor. De tar ALL uppmärksamhet. Usch. När man går med en blondin tittar killarna bara på blondinen eftersom att de vet att hon är lättast"

OBS! Jag är blond. Haha.



Efter ett tag kommer det ett gäng killar.

Jag: "Såg du? Han tittade på dig!"



Han var tillockmed snygg.



Hon: "MEN REBECCA!!! Han var ju invandrare. Det är äckligt."



Man ba vaa? Vad vill du då? Jeez liksom.



2009-06-30 @ 20:14:57
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Sv: Och DÄÄÄR knäckte vi en till fördom. Pensionärsfördomen. Haha

2009-06-30 @ 20:52:54
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: klojs - en blogg värd att läsa

bra inlägg!



svara gärna på dagens fråga om blondinbella i min blogg!

kram www.klojs.blogg.se

2009-06-30 @ 22:02:09
URL: http://klojs.blogg.se/
Postat av: Jenilita

Hej gumman ja skrattade gott åt dina exempel det e helt sjukt ja håller med dej! Men det e bara trångsynta människor som har sånna åsikter , folk med inrutat liv som e rädda för förändringar felen sitter hos dom. Bingolottoo????? MOHAHAHA PASSA DEJ!!

KISSES

2009-07-01 @ 02:13:21
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: Camilla Vu

Tack så mkt din blogg är med fin :)

Vilket fint inlägg du skrev :) Mkt sant. Jag håller med dig. Ha en bra dag

2009-07-01 @ 10:19:08
URL: http://camillaavu.blogg.se/
Postat av: emma

Ja det är verkligen hemskt alltså värmen är skön, med hemskt på kvällarna verkligen.

hur äre med dig då?

2009-07-01 @ 10:20:06
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: Linis&Emmis

Sv: ellerhur =P



Och läsvärt inlägg! Låt folk göra och se ut hur de vill! /Blond och "hora?" ;)

2009-07-01 @ 10:31:01
URL: http://sexytimes.blogg.se/
Postat av: jennifer

händer det något roligt idag?

2009-07-01 @ 10:39:22
URL: http://jennifermolin.blogg.se/
Postat av: Elin

WORD! Kan inte förstå att det inte är självklart för alla.

2009-07-01 @ 20:25:02
URL: http://alfonx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0