My secret

Eftersom jag inte har några problem med en sak mer så kan jag berätta det.
Har sen jag var 14 år haft mer eller mindre ätstörningar. Kan inte räkna alla gångerna jag har spytt upp det jag har ätit. Men nu efter 8 år får det räcka.

Ärligt talat så vill jag inte säga att jag hade bulimi för jag spydde inte efter varje måltid. Det låter säkert konstigt men tycker inte jag var bulimiker. Hade aldrig såna tankar att jag var värdelös eller hatade mig själv eller isolerade mig.
Det enda jag gjorde var att jag spydde och sen var det över och allt var som vanligt.

Sist jag gjorde det var den 20 augusti och anledningen till att jag bestämde mig för att sluta helt var att jag började få ont i mitt hjärta allt oftare speciellt efter att jag hade spytt och en natt för typ 2 månader sen hade jag så ont att jag inte vågade somna för jag var rädd att jag inte skulle vakna igen.
Då bestämde jag mig för att det får va ett slut på det här tramset men tänkte i några veckor att bara den här gången också så jag fortsatte ett tag till men sen slutade jag.

Vet inte varför jag berättar det. Har tänkt skriva om det i flera veckor faktiskt men tycker inte om att prata om mig själv för är alltid rädd att nån ska tycka synd om mig och det är det sista jag vill.

Nu kan hela Sverige läsa om min hemlighet och det är mycket möjligt att jag tar bort detta inlägget. Vi får se.
Kommer nog skriva ett längre inlägg om det sen.

Under tiden så ta hand om varandra <3

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: ciara

Ush!Vad tragisk det är att så många som haft eller har problem med detta...

Tur att du har slutat nu och så får vi hoppas att det fortsätter så...

Ha en bra kväll och take care/Ciara

2009-10-01 @ 18:36:43
URL: http://vofflans.blogg.se/
Postat av: LovisaHenricssson

det är iaf bra att du skriver om det, saker blir så mkt lättare när man fått ur det ur sig <3

2009-10-01 @ 20:51:02
URL: http://lovisahenricssson.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Starkt av dig att våga skriva det här, gumman. Jag hoppas att du kan sluta, det med hjärtat är antagligen elektrolyterna som kommit i obalans och det är jättefarligt! Jag hoppas att du går och kollar upp det.



Kram!

2009-10-01 @ 21:04:13
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Jag kan inget om ätstörningar som sådan, även om jag själv har ett lite spesiellt förhållande till mat. Jag ÄLSKAR mat, men har som oftast koll. Sen kommer jag in i perioder där jag överäter, men inte värre än att det lägger sig i tid.



Jag tycker du visar styrka med detta inlägget, ta inte bort det! Detta är sånt som andra behöver läsa, lära av eller ta del av. Jag tycker du är stärk som skriver som du gör!



Lycka till!

2009-10-01 @ 21:09:49
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Heidi

Du e en klok tjej som tagit ett klokt beslut. Kramar!

2009-10-01 @ 21:38:04
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Jag vet huuuur många tjejer som helst som spyr ibland. Och tycker det är helt normalt.



Väldigt många håller på.

Sjukt dumt.

2009-10-01 @ 21:45:06
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: LovisaHenricssson

sv: det har jag gjort nu :)

Keep on fighting<3

2009-10-01 @ 21:51:01
URL: http://lovisahenricssson.blogg.se/
Postat av: Maria - I hjärtat av Landskrona <3

Heidi sv : taack så mycket :) hoppas vi ses snart :)

2009-10-02 @ 14:35:04
URL: http://marialatina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0