"Islam är farligt"

Satt och läste Miiqas blogg och som vanligt har hon en av dom normalaste åsikterna.

Fastnade för det här inlägget om rasism för det är ett av dom stora ämnena nu. Eller det har det väl egentligen alltid varit.

NEJ ska inte nämna idioterna. Dom ska aldrig få en plats här.

"Sverige håller på att anpassa sig efter islam"
Ehm vaa ? :S . På vilket sätt då om jag får fråga ? Har svenskar börjat gå till moskén ? Har svenskar börjat fira Bajram ?
Om svenskar nu har börjat göra detta , vad i all världen är det för fel med det ? Det finns människor som är intresserade av att lära sig om olika saker dom inte känner till så bra som tar reda på fakta istället för att tro att allt "okänt" är farligt och kommer ta över "oss".

"Man bygger moskéer på svensk mark".
Ja och ? Hur rör det oss som inte vill gå till en moské ?
Jag är inte muslim så kommer förmodligen inte gå dit men varför ska inte andra få gå bara för jag inte vill ? Varför måste folk anpassa sig efter var jag går ?
Vill jag inte gå dit är det väl bara att skita i det och gå nån annanstans.
Varför skapar man problem man egentligen inte har genom att klaga på sånt onödigt ?

"Vi hade aldrig fått ha en kyrka i deras länder"
För det första vill jag veta vilket land man menar. Är det muslimernas land ? Vad jag vet så bor muslimer i riktigt många olika länder.
Hur kan man använda det som argument när man inte ens själv vet vilket land man pratar om ? Hur vet man då vad dom har för regler ?
Det finns kyrkor i dom flesta länder eftersom det inte bara bor folk av bara en religion i ett land.

På vilket sätt blir man mindre "svensk" för att någon har en annan religion , firar andra högtider , har ett annat språk osv ? Man är fortfarande sig själv hur mycket nån annan än lever på ett annat sätt.
Ens liv blir inte det minsta påverkat av att nån har en annan religion eller kultur. Att nån inte firar jul betyder inte att jag inte kan fira det.
Varför skulle livet kännas lättare för mig om muslimer firade jul och åt griskött ?

Hur fan kan man tycka så jävla synd om sig själv och va så jävla trög och obildad att man tror att ens liv blir bättre av att man dömer ut en religion ?
Fattar man inte själv hur jävla äckligt det är ?

FY FAN !!!!!!!!

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Jag är anti-rasist, ville bara säga det, för jag blir så arg för allt sånt här så jag har inga andra ord!



Om bara alla hade kunnat respektera varann hade det inte varit några problem.. :(

2009-10-21 @ 19:20:52
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Ellis

sv: tjejer älskar o jaga, o har man fått de man vill ha vill man inte ha de längre :P så det funkar

2009-10-21 @ 19:27:03
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: PiaLia

JAg tycker att ditt inlägg idag är MINST lika bra som det du länkar till! Jag bblir så glad av att läsa att unga tjejer som ni engagerar er! HÄRLIGT!

SD är inte ett politiskt parti. Det är en form av psykos eller förhoppningsvis tillfällig sinnesförvirring! Vaccin kommer snart!

2009-10-21 @ 19:52:40
URL: http://piasparadis.blogg.se/
Postat av: Fröken Einstein med en smärre psykos

Vad söt du är, gumman! Skrattade lite att jag har de normalaste åsikterna, men det var ett bra inlägg. JÄTTEBRA skrivet! Vad spelar det för roll om det finns muslimer som utövar sin religion i Sverige? Det är aldrig någon muslim som försökt tvinga mig till att bli muslim, aldrig någonsin. Jag tycker att det är bra att de får utöva sin religion här, det är värderingar om människors lika rätt som ligger mig varmt om hjärtat.

2009-10-21 @ 20:07:36
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Fatima

Jättefint skrivet! :)

2009-10-21 @ 22:36:24
URL: http://gustibusmensdatincrementum.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Jag mår så såligt av sånt här.



Det finns "svenska kyrkan" i utlandet.

Jag fattar inte. FATTAR INTE! hur en människa kan störa sig på något den inte brur sig om. Sverigedemokraterna som tycker att islam är så farligt. Tror du att någon av de utövar den kristna tron? Nej! Det är det kanske 8% av den svenska befolkningen som gör.



Men ändå ska de hålla på o störa sig på folk som vill utöva sin.



Jag fattar ingenting.



Jag kan inte ta sånt här. JAG orkar inte diskutera.



MEN! Vi lever år 2009. Sverige är ett land, numera, inte ett folkslag.



Sverige är ett land där det bor människor från hundratals olika kulturer. Det borde enbart vara något positivt!



Det spelar ingen roll inom vilken landsgräns man bor. Verkligen inte.



Jag blir förvirrad av sånna idioter.

2009-10-22 @ 23:50:04
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0