Dag 11: Självporträtt

Är inte direkt säker på vad som menas med Självporträtt, när det gäller bloggen iaf. Det kan ju inte va att man ska lägga upp en bild på sig själv.
Tar det som att man ska berätta hur man ser sig själv.

Detta är väl kanske inte direkt mitt favoritämne. Men kan säga så mycket som att jag har ju som jag har sagt innan hittat mig själv och vet vem jag är.

Jag tänker väldigt mycket, speciellt när jag är ensam. Då kan det va lätt att tänka djupt.

En sak som jag tycker är bra med mig själv är att vad som än har hänt och hur dåligt jag än har mått har jag alltid känt en styrka inom mig som jag vet att ingen kan knäcka. Har aldrig grävt ner mig och tänkt att det aldrig kommer ordna sig. Där har alltid funnits nåt hopp om att det kommer bli bättre.

I allas liv finns det upp- och nergångar. Ibland större och ibland mindre.
Det är lätt att man fäster sig vid nergångarna istället för att fokusera på det positiva och se framåt.
Lyckligtvis är jag en av dom som tänker positivt. Det har nog hjälpt mig i många situationer.
Har aldrig varit den som har skrivit sorgsna texter för att få folks sympati eller haft nåt självskadebeteende. Har faktiskt ingen förståelse för dom som skadar sig själva medvetet.

Sen har jag ett motto som jag alltid tänker när jag ska göra nåt som känns svårt och jobbigt: "Hur svårt är det?". Tänk på det. Hur svårt kan det va egentligen?
Var medveten om var du har dig själv och sen bara gör det.

Så ja, jag ser väl mig själv som nån som inte ger upp.

Ojoj, det blev jobbigt att skriva detta. Tycker det är lite väl mycket. Men men, har man sagt att man ska skriva om alla ämnen i listan så ska man.

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: Emma

Det är starkt av dig att du skriver om det trots att det känns jobbigt. Ibland kan det känns lättare att "öppna" sig för personer man inte känner.

2010-12-20 @ 23:17:34
URL: http://emmsan88.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

ja ska man så skaaa man jävvla. :P

2010-12-21 @ 22:02:34
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0