Dag 12: Mina drömmar

Har en del drömmar.
Allt från att kämpa för ensamstående pappor, mot kvinnors våld mot män och det viktigaste av allt: för HBT-personers rättigheter. Vill bara att vi ska sluta leva i medeltiden nu.


Men den största drömmen jag har är att hitta den jag vill spendera resten av mitt liv med. Skaffa familj och känna kärlek och trygghet.
Vill ha nån som är på samma nivå som jag och har lagt det här med festande på hyllan. Visst nångång att man gör det men inte varken varje helg eller varannan eller ens nångång i månaden.
Man ska känna ett ansvar för vad som är viktigt.

Vill inte heller ha nån som kommer hem från jobbet och bara knäpper upp byxorna, slänger sig på soffan med en öl och inte lyfter sig därifrån förrän det är dags att sova. Så växte inte jag upp och det ska inte mina barn göra heller.
Latmaskar är nåt av det värsta jag vet.
Och ja, jag vet att man blir trött av att jobba men man har fortfarande ett ansvar. Och känner man att man inte kan ta det så är vi ju inte på samma nivå. Och då kan det inte funka.

Det ska va familjen i första rummet. Sen umgås med vänner. Är det nåt jag älskar så är det att träffa folk och sitta och prata om allt i flera timmar.

Vill ha nån jag kan prata om allt med, som är min bästa vän också. Nån som inte är bitter utan är säker på sig själv och har hittat den inre harmonin.

Trygghet alltid är det viktigaste för mig och det är det första jag kollar om jag känner.

Vi får se när Han dyker upp. Man kan hoppas att det blir snart. Men hellre att vänta ett tag så det blir rätt än att skynda sig i nåt ogenomtänkt.

Att leva ett lugnt liv med massa kärlek är min dröm.

Kärlek&Respekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0