Dag 19: Det här upprör mig

Oj, det finns en hel del som gör mig upprörd.
Men ska bara välja en sak för annars kommer inlägget bli flera mil.

Det som upprör mig till max är folk som lever kvar i medeltiden.
Dom flesta tycker att det är så viktigt att ha nya moderna saker och följa det senste modet. Men så fort det kommer till människor så går det hur bra som helst att leva kvar i det gamla äckliga.
Då är det inga problem med att döma människor efter ursprung, religion eller sexuell läggning.

Ärligt talat, är det inte lite väl ute nu att hålla på så?

Sen det här också att man alltid måste sätta folk i fack. "Du är såhär" och "han är såhär". Och detta grundar man på att personen är från ett ställe eller har nån läggning.

Är det inte skämmigt att tro att man vet hur en person är utifrån nåt sånt?

Eller tjejer som säger typ "jag vill ha en bögkompis så vi kan gå och handla kläder och sånt". Där kommer det obildade att tro att man vet hur en person är utifrån läggningen.
Tycker alla bögar om att shoppa? Om en bög inte tycker om detta, betyder det då att han går emot sin läggning och inte är en riktig bög?
Dessutom, snacka om att utnyttja nån bara för nåt egoistiskt trams.

Är alla lesbiska tjejer korthåriga, tatuerade och manliga?
Om en lesbisk tjej inte är det, betyder det då att hon inte är en äkta lesbisk?

Vissa vet till och med inte vilken läggning dom har. Dom är inte säkra och vill inte lägga sig i nåt fack.
Det är inget fel i det, det är upp till dom.

Jag kan säga att jag är 100 % hetero och har aldrig ens kysst en tjej och det vill jag aldrig göra heller. Men bara för jag vet hur det är för mig ger det mig ingen rätt att tvinga nån annan att välja vad man tillhör eller att döma nån utifrån nåt annat.

Sluta för fan nångång att tro att ni vet hur en person är beroende på vad den har för bakgrund, utseende eller läggning.

Bli moderna för ovanlighetens skull!

Kärlek&Respekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0