Dag 3: Vad bjuder jag på för mat?

Ja inte är det nån torr kaka och kaffeblask iaf.

Man får precis vad man vill ha. Gå till kylskåpet och ta om det fattas och behövs nåt mer. Mi casa es su casa.
Hos många är reglerna att man anpassar sig efter den man är hos och får fråga om man så vill ha ett glas vatten (herregud), men hos mig ser man till att gästen har det bra och känner sig som hemma.

Det bästa man kan bjuda folk på är riktiga chilenska empanadas. Ungefär som piroger fast 100 gånger godare.
Dom är fyllda med köttfärs, ägg, oliver med mera i deg.

Hade jag varit religiös hade jag trott att det var en gudagåva att nåt kunde smaka så.

Har ni aldrig smakat det så ragga upp en chilenare eller bara kom hem till mig för ni kommer inte ångra er :D

Kärlek&Respekt


Empanadas :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0