Övervakningskameror

Det är en sak som jag har velat ta upp rätt länge nu.

En sak som kanske har varit lite förvirrande och konstigt är när jag har sagt att jag är Vänsterpartist osv. Men på samma gång sagt att jag är inte feminist. Dessutom tycker jag att det är bra att man har övervakningskameror uppe.

Detta är 2 saker där jag och Vänsterpartiet har skilda åsikter.

Feminsim vet ni vad jag tycker om. Grundidén var bra men nu har det gått över till att trycka ner män istället och jämföra dom med djur och överdriva. Mer om vad jag tycker om det kan ni läsa här.

När det kommer till kameraövervakning tycker jag att det är jättebra att ha. Det har löst hur många brott som helst.
Och detta är en sån befrielse för den brottsdrabbade att veta att man har kunnat peka ut den skyldiga tack vare kameror.
Herregud, tänk deras rädsla under tiden dom blir utsatta för nåt och sen efter. Att inte veta om man nånsin kommer få se sin familj igen. Att man inte kan känna sig trygg efteråt. Mardrömmar, gråt, ångest.

En del tycker att man ska ta väck kamerorna och ha fler poliser istället. Tror det är rätt så självklart att poliser inte kan va överallt så som kameror. Och dom flesta överfallsbrotten sker på ställen där det inte finns så mycket folk. Då är kameror jättebra att ha.

Men det är också bra att ha skyltar som informerar om att ett ställe är kameraövervakat. Eftersom kamerorna ska inte va till för att sätta dit folk utan för att varna personen innan dom gör nåt ogenomtänkt. Sen om dom ändå gör nåt och nekar så är det bra att man kan ha bevis.

Sen det här med att det är kränkande för oskyldiga att man ska bli filmad när man typ bara går ute på gatan.
Alltså, det är ju som såhär va att dom kollar bara kamerorna om det har hänt nåt. Det är inte nån som sitter där med en skål popcorn och tittar på dig när du går i stan.
Har du inte gjort nåt kommer dom inte ägna nån tid alls åt dig.

Tänk istället hur många brott detta löser.
Då kan jag gärna bjuda på att dom ser mig i en halv sekund om det betyder att brottsoffer får upprättelse.
För det är efter dom man ska anpassa sig, inte tvärtom !

Jag kommer nog fortsätta rösta på Vänsterpartiet för egentligen vill dom bara folk väl. Men skulle jag nu ändra mig kommer jag istället att rösta på Socialdemokraterna. Men mer höger än så går jag inte.
Att jag skulle rösta på typ Moderaterna eller Folkpartiet eller nåt annat högerparti är ungefär lika troligt som att jag skulle pryda omslaget till Playboy för min vackra kropp.

Kärlek&Respekt

Vad skönt för dom drabbade om kanske

nån känner igen kroppsspråket, rösten osv !


Kommentarer
Postat av: Kjell

I det långa loppet är det bästa alternativet ÖK. Man kan diskutera hur mycket som helst, mitt slag går till FÖR-sidan!



:-)

2010-12-08 @ 20:18:24
URL: http://ktorum.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg =)

allt bra ?

2010-12-08 @ 22:06:11
URL: http://josefinhhenriquez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0