Amish

En sak som jag alltid har varit intresserad av och har tyckt va spännande är Amishfolket.
Skulle vilja prova att leva som dom nångång. Bara typ en vecka eller så.

Det jobbiga är bara att man inte ens kan ha mobil. Och jag dör ju utan min mobil. Släpper aldrig den ur sikte.

Sen är det jobbigt att va så inne i en religion , det är farligt att va det när man skyller allt som händer på att det är "Guds vilja". Hur äckligt den än är.

Men iaf det hade varit kul att prova på ett tag att leva typ i 1800-talet. Och göra allt själv utan maskiners hjälp.

Hade varit en riktigt utmaning eftersom jag hatar när det är lugnt och tyst. Jag behöver skrik och ljud och bilar och folkmassor.

Men ska se om man nångång kan åka dit och va där några dagar eller nåt ^^.

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: Kadri

ush tänk dig o leva utan allt som vi kan ha nu som tamponger, engångsblöjor, kaffebryggare etc..

2010-01-19 @ 20:42:03
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Petter-Nicklas

Kan vi inte ta en tur över atlanten och leta amish ihop?

2010-01-19 @ 21:45:07
URL: http://antistorbloggare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0