Trafikolycka idag

Har varit en riiiiktigt lugn dag idag på jobbet. Sammanlagt hade vi nog 3 eller 4 timmar rast var.

Skulle träffa en tjej jag jobbar med utanför lokalen runt 13-tiden för vi hade ju inget att göra så hon ville att vi skulle gå lite i stan tills vi skulle till nästa brukare vid 15.
Så jag stod där ute och väntade på henne och då stannar en bil precis framför mig vid trottoaren. Sen helt plötsligt kommer en röd bil och bara kör in i den bilen som hade stannat så glaset på lampan där framme flyger i marken i bitar och bilen får ett jättemärke.

Så jag gick fram till föraren och frågade om han mår bra. Sen kom hans fru och 11-åriga dotter ut ur bilen.
Jag och hon tjejen jag väntade på ville att vi skulle gå men han påkörda föraren sa till mig att jag skulle stanna tills polisen kom så det gjorde jag. Berättade för dom att den första bilen hade stannat och den röda bilen kom bakom och på samma gång kom en buss i motsatt riktning så den röda bilen hade svängt in jättesnabbt mot trottoaren för att inte krocka med bussen och då hade han kört in i den bilen som hade stannat.

Dom som blev påkörda va invandrare och dom i den röda bilen som körde på dom va svenskar så kvinnan i den röda bilen sa om mig: "Titta hon är svensk så står hon och försvarar dom". Idiot ! Tro man häver ur sig en sån korkad kommentar !
För det första är jag inte svensk även om jag pratar som en och för det andra så spelar det ingen roll att dom påkörda har råkat invandra til den här delen av vår värld. Jag såg vad jag såg, sen var nån kommer ifrån är totalt irrelevant.

Polisen tog iaf mitt personnummer, namn och mobilnummer och sa att jag är vittne nu så det kan hända att polisen hör av sig till mig för att ställa lite frågor. Vi får se.

Det hände iaf nånting på vår lugna jobbedag haha.

Kärlek&Respekt

Smygfotade denna bilden när jag stod och väntade på

att dom skulle prata med mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0