Maria Ester

Pratade precis med en kompis i telefon. Vi pratade om att när man väljer ett namn till sitt barn så måste barnet se ut som det namnet man döper det till. Och att många väljer såna fula gamlingnamn.

Kompisen: Det var en kvinna i min mammagrupp som skulle döpa sitt barn till Ester. Så fult !
Jag: Ehm ...
Kompisen: Ja asså hur kan man välja ett sånt namn ?
Jag: Asså ...
Kompisen: Sånt namn från medeltiden nu på 2010.
Jag: Ehm .. Det är faktiskt mitt andranamn.

Underbart när man känner sig uppskattad. Verkligen underbart. 
Ja jag tittar ju på Lyckohjulet, tycker att det är roligt att spela bingo och brukar köpa tidningen Allas. Kanske dags att investera i en rollator.

Kärlek&Respekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0