Krävs inte mycket

Snacka om att jag tycker att sånt här som svämmar över på Facebook är löjligt och fruktansvärt tramsigt.

"Vänskap är viktigt, så låt oss starta en vänskapsring. Om du är min vän, tryck på gilla knappen, och sätt detta på din sida.
Om jag inte ser ditt namn, så förstår jag ;-) ♥♥♥♥"

"Tryck "gilla" om du är glad över att du har mött mig eller lärt känna mig. Ta sedan in denna på din profil och se hur många som faktiskt är glada över att ha dig i sitt liv ♥"

Ja, nu för tiden är då inte mycket som krävs för att få folk att känna sig uppskattade. Ett klick på Facebook så är det klappat och klart. Grattis.

För mig är Facebook ett tidsfördriv, men för andra är det där man kollar vilka vänner som är äkta och vilka som är glada att ha en i ens liv. Skönt att kunna få reda på det bara genom att se på sina notifications vilka som klickar på Like.
Har alltid trott att det krävdes en del för att se vilka man trivs med och litar på så dom kan komma att betyda nåt, men hade tydligen fel.

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: Jea

Haha, du har såååå rätt!!! Jag gillar din blogg bara för att du står för vem du är och mesar inte.

2012-05-23 @ 06:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0