Sammanfattning av hela 2011

Här kommer en riktig sammanfattning av året.

Januari: Året började lugnt. Var fortfarande arbetslös och led verkligen av det. Man tröttnar efter ett tag på att ha sovmorgon varje morgon.
En ljuspunkt var när jag åkte till Jennie i Gbg och fick extensions. Herrugud vad snyggt det blev.
Fyllde 24 år i slutet av januari. Hade bjudit några stycken, men det var bara två som kom. Nån skulle jobba och det kan inte hjälpas. Och nån annan tyckte att det var viktigare att punda i Hbg och bli av med sin mobil när dom va uppe i det blå så man inte kunde få tag i dom.
Var rätt besviken, men inget man kan göra nåt åt. Vi tre som va här hade iaf riktigt roligt.

Februari: Började träna zumba. Det var så roligt. Vi gick dit en grupp på typ 10 stycken ibland. Lite roligt för det var vissa i 'vårt gäng' som inte tyckte om varandra så jag stod ibland och skrattade för mig själv mitt i dansen.
Annars hände inte så mycket då.

Mars: Då blev det lite skumt med en nära kompis. Hon hamnade mitt emellan mig och hennes pojkvän pga både han och jag gjorde saker som inte va så genomtänkta. Nej, vi gjorde inte det ni tror. Men det löste sig efter några veckor. Men det var jobbigt.
Följde också med Layal till Lund en dag för hon skulle sälja saker på loppis. Jag höll på att frysa ihjäl så det kändes som mitt skelett höll på att brytas. Just den dan löste sig också det jag nämnde innan.
Det största som hände var att jag äntligen fick jobb. Det var nästan min lyckligaste dag.

April: Började jobba på riktigt. Det kändes helt fantastiskt.
Lärde även känna Jessica L på riktigt. Vi satt i timmar efter timmar och pratade om allt möjligt. En gång efter zumban va slut klockan 21 stod vi ute och pratade till 03 på natten.

Maj: Var och såg Shan Atci. Det var så roligt. Pratade lite med han efteråt så det var kul.
Började även övningsköra. Var verkligen nervös, men det gick bra. Är fortfarande nervös för varje gång jag gör det, men det blir bättre. Kan ju nu.

Juni: Började sommarjobba på det stället jag jobbade på till november. Hade bara hört dåliga saker om stället, men det var helt tvärtom. Det var jobbigt i början för jag inte hittade hem till brukarna men det ordnade sig rätt snabbt.

Juli: Jobbade mest hela tiden. Träffade nästan ingen iom att jag tog på mig en massa extra jobb varje gång nån frågade om jag kunde jobba för dom. Var konstant trött, men när lönekuvertet kom glömde man hur jobbigt det hade varit.
Sen var det ju karnevalen också. Var där första dan med Mirvat och hennes 10000 släktingar. Jätterolig kväll verkligen. Sen dan efter gick jag med Fatmire, Merita och Kada. Det kan bara blir kaos med dom, men så roligt var det.

Augusti: Skulle egentligen slutat sommarjobbet, men fick förlängt.
Träffade även en kompis som jag lärde känna i Uppsala. Vi hade inte setts sen våren 2009 och nu var hon hos sina släktingar i Hässleholm så åkte och träffade henne.
Jag började också umgås med min gamla bästa kompis Josse igen. Vi hade ju inte umgåtts sen gymnasiet så det var helt underbart. Direkt när vi träffades var det som innan. Vi tjafsade och asgarvade som vi aldrig hade varit ifrån varandra. Det var nog årets höjdpunkt.

September: Då fixade jag det hos gynekologen som jag hade där nere på nedanvåningen. Trodde ju att jag hade nån könssjukdom så hade inte vågat kolla mig på flera år, men när jag till slut tog mod till mig så visade det sig att det inte alls var det. Så dom tog bort problemet.

Oktober: Åkte till Gbg till en kompis. Det var verkligen vad jag behövde. Hade känt mig konstig och frustrerad under ett tag, så det var så skönt att släppa vissa saker och inte ha samma plikter, så man bara kunde slappna av och ha kul.
Sen när jag kom tillbaka samma dag var det Jessica L's fest som va total kaos med slagsmål, gråt osv. Men det va skönt att veta att inget hade förändrats hemma, haha.

November: Ljuspunkten denna månaden var att jag fick min fina Iphone 4S. Älskar den fortfarande lika mycket.
Jag slutade även röka. Tog den sista cigaretten den 12 november. Har inte rört en cigarett sen dess. Ibland kan jag bli sugen, men det är bara att tänka bort det så försvinner det.

December: Det största som hände var ju att jag fick en lägenhet. Det är 1 månad och en dag till jag flyttar in och jag längtar verkligen. Julen och nyår har snart passerat och dom va och kommer va lugna precis som jag vill ha det.

Ja, detta var mitt år och det har verkligen inte varit nåt bra år. Har varit väldigt mycket ledsen, men det finns ingen anledning att ta upp några detaljer kring det. Men nu är det ett nytt år och en massa saker jag har önskat mig har gått i uppfyllelse.
Det blir vad man gör det till och när man har nått botten kan det bara gå uppåt.

GOTT NYTT ÅR!

Kärlek&Respekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0