Intressanta ord

Hörde en intressant sak på Rix FM idag. Dom pratade om vad man kallade varandra under dom senaste åren.

På 80-talet var det CP som dominerade.
På 90-talet var det bög.
På 00-talet var det "Jag är så för jag har nån bokstavskombination".

Ja ni vet ju vad jag tycker om att vissa vill och säger sig ha nån inbillningssjukdom för att kunna identifiera sig med nåt. Som OCD tex.

Dom på radion pratade om att egentligen är ingen laktosintolerant. Men det tror jag faktiskt att många är. Kanske för jag själv är det haha. Men tro mig I learned it the hard way efter att ha haft problem hela livet.

Men det ska bli kul att se vilket ord som kännetecknar 10-talet. Emo kanske? Eller ordet kanske inte har kommit än. Tiden får utvisa vad det blir.
Uppdaterar om detta 2020 med vad det blev för ord.

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: Linda

ja det är intressant det där med ord=)

2011-02-02 @ 23:50:14
URL: http://msjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0