Olof Palme

Idag är det 25 år sen Sverige förlorade Olof Palme.

Jag fanns ju inte ens när han dog men jag vet att han var en alldeles fantastiskt person.
Såna politiker finns inte mer.
Dagens politiker pratar runt ett problem medan Palme gick rakt på.

Jag sörjer att många av oss inte fick uppleva denna enastående människan.
Hans ord går verkligen rakt in i själen.

Vem det var som mördade han kommer kanske aldrig komma fram med tanke på polisens inkompetens. Men iom att det förmodligen var ett insiderjobb från polisen så gör dom allt för att dölja det. Men hans mördare finns säkert fortfarande i livet.

Palme vänder väl sig förmodligen i graven, stackarn, men jag hoppas ändå att han har funnit ro.

Vila i frid Olof Palme.

"Fördomen har alltid sin rot i vardagslivet. Den gror på arbetsplatsen och i grannkvarteret. Den är ett utlopp för egna misslyckanden och besvikelser. Den är framförallt ett uttryck för okunnighet och rädsla".

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: emma

sorligt :/

Postat av: jessica

Hoppas allt är bra med dig , hoppad du kolla in min blogg !:)

2011-02-28 @ 22:44:55
URL: http://jjessicaggunner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0