Angående vargjakten

Tror det är dags att jag lägger mig i den här vargdebatten nu.

Jag är ingen vidare djurvän och blir inte det minsta uppspelt när det finns djur i närheten.
Nästan det enda djuret jag tycker om är hundar. Och fiskar för dom låter inte utan sköter bara sitt, det enda man behöver göra med dom är att ge dom mat nångång om dan och tvätta och byta deras akvariumvatten, perfekt husdjur.
Men för den sakens skulle så vill jag absolut inte att djur ska skadas.

När det kommer till vargar har jag alltid tyckt om dom. Dom är verkligen jättefina vinterdjur.
Tycker INTE att dom ska skjutas. Det spelar ingen roll om det är en eller hundra man har tillåtelse att skjuta. Tycker inte att nån ska skjutas överhuvudtaget.

Dom stör ju ingen. Det är inte direkt som dom bestämmer sig för att ta en promenix över torget.

Brukar inte ha så mycket förståelse för djurrättsaktivister som gör en massa trams men tyckte faktiskt att dom gjorde rätt med att posera med en skjuten jägare på en bild för att försöka stoppa jakten.

Så min åsikt är: Låt dom här fina vargarna få leva ifred!!

Kärlek&Respekt

Så fin!


Kommentarer
Postat av: nathalie

jag är väl inte så mycket för jakt men varg jakten förstår jag lite den behöves för att hålla lite ordning på vargpopulationen. blir dom för många så kommer dom för nära bebyggelse och gårdar med djur ... men håller man nere vargbeståndet som man gör med älg och råddjur så är det bara bra... sen att dom sätter in nya vargar från andra länder som itne är besläktade med dom svenska är bra för blodlinjen. då blir det mer friska och starka vargar...

2011-01-16 @ 19:27:55
URL: http://giftigmamma.blogg.se/
Postat av: Chriss

Kan inte annat än att hålla med!

2011-01-17 @ 08:51:42
URL: http://christinamedcompany.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0