Dag 21: Det här får mig att gråta

Innan var det ingenting. Visade aldrig känslor om så mitt liv hängde på det. Det kom ut i ilska istället.

Men nu gråter jag väääldigt lätt. Inte storgråter men vanligt om man säger så.
Gråter tex på Postkodmiljonären när dom går hem till folk och överraskar dom med pengar.
När dom visar barn som är glada eller berättar nåt som gör dom glada.
Sen ska vi inte ens prata om Spårlöst när dom hittar sin biologiska familj. Gråter mer än dom inblandade.

Sen kommer det till allvarliga, personliga saker som får mig att gråta.
I början kändes det konstigt att bara slappna av och gråta, nästan som man tappade kontrollen och typ blottade sig.
Men det blev bättre. Har insett att gråta betyder inte att man är svag. Brukade tycka att det är inget fel om andra gråter, det är bra att få ut det. Men för mig var det absolut inte okej får då hade det känts som jag förlorade kontrollen.

Gråter ju inte framför folk bara så nu heller men är inte så stängd som innan, långt ifrån.

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: Jessiy

Tänker på di gumman

2011-01-11 @ 11:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0