Vad spelar det för roll?

Vet ni vad jag inte förstår mig på?

Såna par som gör slut och blir tillsammans hela tiden. Det första dom gör efter the break-up är att skynda in på Facebook och ta bort varandra som vän.
Ärligt talat, är det verkligen det första man tänker på?

Sen ungefär varannan dag så ser man att dom blir vänner.

Egentligen, vad spelar det för roll om man är vänner på Facebook? Är det för att den andra inte ska se om man skriver skit om den eller vad?

Om sånt händer är iaf Facebook det sista on my mind.

Det är samma sak om nån blir ovän med nån kompis, då ska den personen väck från Facebook direkt.
Känns som att ta bort folk på Facebook har blivit nån sorts regel och hämnd så fort nåt händer.

Ni kanske tycker att "varför ska man va vän med nån man är ovän med?" men det är inte det det handlar om. Det jag inte förstår är varför det är det första som händer.

Sen som jag sa ovan så är man vänner och 'In a relationship' igen ungefär varannan dag.

Jag är vän med en del från innan för ärligt talat, vad spelar vänner på Facebook för roll?

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: Amanda

haha men eller hur . iofs så har jag & min pojkvän gjort slut en gång , för exakt ett år sen idag . me vi tog aldrig bort varandra från FB , plus att vi fortsatte vara på G i ett halvår för vi hade aldrig träffats . & nu är vi tillsammans igen & har vart det i 7 månader & 11 dagar :)<3

2011-01-26 @ 20:56:14
URL: http://aamandahallden.blogg.se/
Postat av: Malin

alltså... allt beror på hur man väljer och se som ovän... ovän som jag tjafsar med eller ovän som gjorde något oförlåtligt? Min facebook är sluten så bara vissa personer ser allt och då vill jag inte att en person som gjort något oförlåtligt ska ta del av en del av mig som jag inte ändå visar offentligt för alla. Visst, det är aldrig helt anonymt med facebook, det är ju ingen direkt hemlighet. Men för det vill jag ändå inte se hur den som jag aldrig mer vill se göra uppdateringar och när jag tittar på andras informationer att den är gemensam vän med mig. Trots allt, en vän är ändå en vän oavsett om det heter så på facebook eller i verkligheten.

Vill jag inte ha med personen och göra alls behöver dne inte stå som min vän på fejan heller, det är lika löjligt med att adda folk hit och dit bara för att det är status med hur många vänner man har.

2011-01-27 @ 00:03:08
URL: http://www.mallanmamma.se
Postat av: Emma

Håller fullt med dig. Vännerna på facebook är en sak, medan vänner i verkligheten är en annan.

2011-01-28 @ 09:39:17
URL: http://emmsan88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0