Det fortsätter

Kommer ni ihåg att jag skulle sluta röka?

Sist jag rökte va för nån vecka sen typ. Och sen jag bestämde mig för att sluta så har jag ändå haft ett paket med några cigaretter i jackan ifall det skulle krisa.

Men sen igår så bara tänkte jag att om jag nu inte har rökt på nån vecka, varför ska jag göra det? Är det värt att njuta i 7 minuter om jag ska ha dåligt samvete sen? Svar nej.

Så idag gav jag bort mina cigaretter till nån på jobbet. Ångrar mig inte det minsta, känns faktiskt bara skönt och lite som en lättnad.

Man behöver inte tuggummi, plåster, spray osv. Som jag har predikat om innan så ska man inte underskatta sig själv. Har man bestämt sig så har man. Känner man inombords att man verkligen vill sluta så gör man det. Och går man in med inställningen att det går så går det. Istället för med inställningen 'jag slutar tills det blir jobbigt och jag börjar igen'.

Har aldrig känt nåt behov av att sluta innan, så allt detta är för första gången.
Detta är ingen fas jag går igenom eller så, utan this is really it.

Kärlek&Respekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0