Hemskt

Vet ni vad jag tycker är fruktansvärt?
Pressen som sätts på ungdomar, men som man inte pratar om.
 
En kompis berättade för mig att han hade gått in i väggen när han gick i tvåan i gymnasiet. Tvåan i gymnasiet! Fattar ni hur sjukt det är?
Varför ska man sätta så mycket press på folk och inte ge dom en chans att take a moment och känna efter vad dom gör?
Nejdå, medan man håller på med nånting så är ens huvud redan långt in i framtiden och oroar sig för nästa steg.
 
Varför ska ungdomar ta så mycket ansvar så dom blir helt sönderstressade? Och som inte det vore nog så läggs det bara mer på dom då?
Asså, när man går i tvåan är man typ 17 år. Ska en 17-åring känna den pressen, stressen och gå in i väggen med allt vad det innebär? På vilket sätt är det normalt?
 
Vad är nästa steg? Ska dagisbarnen börja förberedas inför högskoleprovet?
 
Det är fruktansvärt, förjävligt och äckligt.
 
Kärlek&Respekt
 
 

Kommentarer
Postat av: Ronja

Har en kompis som också "gick in i väggen" i 2an,
Hon var tvungen att byta skola för hon inte klarade av stressen :|

2013-10-26 @ 10:46:12
URL: http://ronjaekman.blogg.se
Postat av: Emma - Pluggar till FOTOGRAF

Såklart klarar olika människor olika mycket, och jag kan själv tycka att det blir för mycket ibland, men också tycker jag att det är bra att ungdomar får växa upp istället för att få allt de vill ha.

I det vuxna livet får man jobba och tänka allt själv.

Hoppas det går bra för dig,
jag har hittat någon slags balans nu på högskolan.

2013-10-26 @ 10:47:16
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag gick in i väggen i 9an, går nu 2an och känner mig inte återställd:/

2013-10-26 @ 11:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0