Mensbidrag ?

Har ni hört att vissa (feminister) tycker att tjejer borde få mensbidrag ?

Vad i all världen är det för trams ? Jag vet att mensvärk är fruktansvärt, jag vill helst bara slänga mig ut från balkongen varje månad. MEN varför skulle man få pengar för det ?

Kommer då killar få bidrag för att dom måste raka sig och då ibland skär sig så dom får ont ? Blod som blod.

Om vi vänder på det kan jag svära på att hade män kommit med förslaget att dom ska få bidrag för nåt hade feministerna flugit i taket direkt att dom ska ha samma.
Ungefär som den gången feministerna tyckte att dom skulle få gå topless på baden för att männen inte har nåt där uppe och "det ska ju va lika".

Det ska va lika, absolut men tar man av sig toppen och låter dom hänga fritt ska man inte klaga sen om folk glor. Oavsett vad man tycker om det så är bröst nåt som attraherar människor.

Vill folk bränna sin BH och inte ta hand om sig själva så go ahead men överdriv inte och försök övertyga andra folk hur nertryckta kvinnor är.
Jag tycker inte att jag är nertryckt och tycker att killar får ta emot alldeles för mycket skit. Men det enda man koncentrerar sig på är hur synd det är om kvinnor.

Jag trivs att ha BH på mig för jag vill inte att det ska kännas som dom hänger ner till knäna.

Vissa människor tror att man når jämlikhet genom att trycka ner männen och lyfta upp kvinnorna.

Inse att kvinnor och män är olika. Absolut lika värda med samma rättigheter men sluta överdriva.

Grundidén för feminism var bra, kvinnor fick ju inte rösta tex och nu är det ändrat som tur är. Men nu har feminism gått över till att hata män och likna dom vid djur och komma med det ena idiotiska kravet efter det andra.

Det är ju absolut förbjudet att säga såhär i dagens samhälle men: Jag är INTE feminist !

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: Natha

Kunde inte ha sagt det bättre själv! (y)

2010-11-27 @ 18:45:42
Postat av: Marcus

Håller med helt!

2010-11-27 @ 18:51:03
Postat av: eric karlsson

så sjukt bra skrivet, helt rätt!:)

2010-11-27 @ 18:51:18
Postat av: Anonym

Från alla män i detta land: Jag älskar dig.

2010-11-27 @ 18:56:41
Postat av: amanda

Man lyfter upp kvinnorna för att balansera upp hela grejen. just därför. Inte för att trycka ner männen.

2010-11-27 @ 19:01:34
Postat av: moa <3

helt rätt :D

2010-11-27 @ 20:16:13
URL: http://moasandin.blogg.se/
Postat av: abe

feministerna har tappat grejen, det började me att balansera men nu försöker vissa ta över, GO MEN GO :D

2010-11-27 @ 20:25:06
Postat av: N

Det handlar fortfarande om jämställdhet, inte om manshat. Åtminstone för de som faktiskt är seriösa.

2010-11-27 @ 20:29:48
Postat av: Astrid

Feminister trycker inte ner män? De försöker bara få det mer jämlikt mellan kvinnor och män. Eftersom det verkligen inte är det.

Till exempel lön. Män har nästan alltid högre lön än kvinnor även om de har samma jobb. Så jävla dåligt!

2010-11-27 @ 20:32:24
URL: http://crasheddreams.blogg.se/
Postat av: Linnea

alltså jag håller inte med dig.

Feminism står för jämnlikhet. Alltid har männen vart de som har mer rättigheter och ansetts vara mer värda, det är väl inte konstigt att man försöker motarbeta det? Jag är trött på att människor ska behandlas olika som med religion, hudfärg och subkultur. Samma sak är det ju med kön, varför ska folk göra större skillnad än vad det är? Visst, människor är olika på olika sätt, män vi är väl ändå människor och vi borde ha lika rättigheter.



Om jag är emot rasism så betyder det ju självklart att jag är emot alla som är vita. Samma sak är det här, jag hatar inte män bara för att jag vill att män och kvinnor ska anses vara lika värda!

2010-11-27 @ 20:32:57
URL: http://linneaamaria.blogg.se/
Postat av: lisa

män och kvinnor är lika den ända skillnaden är vad dom har mellan benen och just nu behandlingen. du kan fortsätta blunda för att det finns ett problem men andra försöker faktiskt göra någonting åt det. jag vet att feminister kan gå till överdrift men det finns också andra som har helt rätt i vad de gör.

2010-11-27 @ 20:40:03
Postat av: Linnea

hahaha oj det ska vara ett "inte" i den meningen! Shit va fel det blev ;o x)

2010-11-27 @ 22:02:30
URL: http://linneaamaria.blogg.se/
Postat av: Christina

Bra skrivit Maria.

Det lite väl mycket tycka-synd om inom detta. Att det här med genus tas upp med små barn kan jag tycka är ganska bra, men inte till överdrift, varför ska liksom Ola helt plötsligt heta Madicken, typ...



Nä, det var en från Svalöv =)

2010-11-28 @ 08:37:48
URL: http://christinamedcompany.blogg.se/
Postat av: Norea

Håller helt och hållet med..



Ha en trevlig 1:a advent :)



kramisar!

2010-11-28 @ 11:07:47
URL: http://pinkdiary.blogg.se/
Postat av: Linda

håller helt med dig, jag har alltid varit på killarnas sida, tjejer gnäller för mycket, vad är problemet vi har det bra och lever dessutom längre..

2010-11-28 @ 13:45:15
URL: http://msjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0