Bästa kvällen

Ibland hamnar man bara tillbaka i alla minnen. Sitter och tänker tillbaka nu på alla roliga tider. Kommer aldrig någonsin glömma den tiden. Allt hände när man var 16. Man var alltid ute , allt va roligt , man hade guldvärda kompisar , skolan gick perfekt , telefonen ringde 24/7 , kompisarna var exakt ALLT . Tänker speciellt tillbaka på den bästa och roligaste kvällen i mitt liv !

Hela gänget typ 20 stycken hade samlats på pizzerian som vanligt där vi alltid hängde. Vi var där typ varje kväll även om vi inte åt och han ägaren hatade oss för vi skrek och skrattade och förde massa oväsen och smutsade ner så folk vågade inte gå in där när vi var där så han förlorade en massa pengar haha. Senare kom det upp en skylt att man får bara sitta där om man ska äta inte annars. Några i gänget jobbade där så vi brukade vänta på att dom skulle sluta så vi kunde springa rundor och hänga i området eller på gatan utanför. Så den kvällen väntade vi på dom och sen hade vi inget att göra som vanligt så vi stack till där vid Kunskapsskolan för Josse ville inte vara i det området vid pizzerian för det var exakt 1 år sen den dagen som nåt hände i det området så vi gick till Kunskap och bara sprang rundor och snackade och sånt. Jag hade fått reda på innan i skolan av J att R hade gått runt och sagt att jag var kär i D så jag frågade R om det var sant så han bara nej det har jag aldrig sagt. Så jag bara jo det sa J och han har ingen anledning att ljuga , det enda jag har sagt är att jag tycker han är snygg. Så R bara jag har inte sagt nåt varför är du så jävla arg? Så jag bara för du vet inte vad som har hänt i mitt liv. Så han bara okej okej vad har hänt i ditt liv? Så jag bara skitsamma snacka inte med mig. Sen gick jag bort till folk längre bort och glömde helt bort han. Sen när fler folk hade kommit och vi var typ 50 stycken så orkade vi inte sitta där mer så vi stack bort mot Selmaskolan. Så på vägen behövde jag kissa för ölen rann typ rakt igenom en men ingen orkade vänta på mig så jag fick fortsätta gå. När vi var vid Selma vid bänkarna sa Josse att hon behövde kissa så jag bara ja vad bra då går vi. Så precis 1 sekund efter att vi hade kommit runt hörnan såg vi polisen stanna där vi bänkarna där dom andra var så vi bara började springa allt vad vi kunde. Tappade mitt helt fulla ciggarettpaket för tredje gången den veckan just då så man var redan fattig. Men vi sprang ända bort till gympasalen vid GA och jag kunde inte hålla mig mer så kissade mitt där. Jag sa till Josse att vi kanske kan smyga tillbaka och kolla om polisen är kvar så vi sprang jättesnabbt och jag skrattade hela tiden åt Josse för hon var jätterädd för hennes dåvarande pojkvän var där så hon såg jätterolig ut. Så stannade vi vid bänkarna vid Mickeys så sa jag att vi kanske kan gå in på Mickeys och ringa till dom andra därifrån för hon hade inte sin mobil och jag hade inga pengar. Men när vi kollade så var där stängt så Josse fick ännu mer panik och jag skrattade ännu mer. Sen när vi var på väg igen så träffade vi D och några andra så berättade vi vad som hade hänt så D bara ja men dom gör fan ingenting. Så Josse bara ja men dom har P (hennes pojkvän) och jag vill inte dom ska ta han. Så D bara ja men dom kan inte göra nåt. Så jag bara ja asså tar dom mig kommer mina föräldrar döda mig. Så D bara ja men det värsta som kan hända är att du får spendera natten inne sen händer inget mer. Så Josse blev jätterädd och jag skrattade ännu mer. Så han följde oss dit igen vid Selma men då hade polisen åkt och vi frågade Josses pojkvän vad som hade hänt men han var sur på henne för när hon gick iväg med mig hade hon bett han hålla hennes handväska och paraply så polisen måste trott att han var bög. Men dom hade bara gått runt och lyst med ficklampa för att kolla så vi inte hade förstört nåt på skolan. Dom andra hade fått ligga på ölflaket så det inte skulle synas så konstigt att dom inte reagerade på det. Sen efter det gick vi och satte oss vid bänkarna vid matan och J tog en mugg som stod på bordet och slängde den mot ledningen till trådbussen så den gick i tusen bitar och R slog sönder busskuren som vanligt. Sen bad alla mig vakta flaket med ölen så vi inte skulle glömma det. Så vaktade det ett tag och sa sen till nån annan att dom skulle vakta det istället. Sen var det tråkigt att sitta där så vi gick bort mot Vattenverksallén och när vi var på väg så körde polisen förbi igen så den som hade ölflaket fick slänga iväg det i gräset snabbt. Vi satte oss på en bänk där och R ville sitta bredvid mig hela tiden men jag var fortfarande sur för att han hade gått runt och sagt till folk att jag var kär i D. Jag ville bara sitta bredvid D för jag tyckte ändå att han var snygg och det visste alla. Sen när vi kom fram så frågade nån var ölen tog vägen så sa nån att det var R som hade det sist och att han slängde iväg det när polisen kom. Så sa R att han kunde cykla och hämta det i gräset för han visste inte riktigt var det hade hamnat. Så han cyklade iväg och att komma dit vi kom ifrån tog typ 30 sekunder med cykel men han var borta typ 1 halvtimme. Så alla fattade att han och D hade snott den och stuckit med den. Som jag skrattade när alla kom på det. Sen efter det blev allt tråkigt så jag gick hem. Men hela tiden när jag kom hem och hela natten hade jag en sån underbar känsla i kroppen. Visste att jag aldrig skulle glömma den kvällen och jag hade rätt. Dom kvällarna man alltid sprang ute var så underbara. Man längtade till kvällen och helgen varje dag. En dag ska jag skriva ner allt som hände då för att inte glömma nånting. Jag älskar alla minnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0