2008.07.23

I Uppsala

Usch ja är tillbaka i Uppsala nu. Tog tåget 11.25 i Lund igår så var i Sthlm lite innan 16 och var i Uppsala runt 17. Hade som vanligt missat bussen vid centralen precis men fick bara vänta typ en kvart. Så kom hem typ 17.40 och ringde till jobbet direkt för att fråga vilka dagar jag kan jobba. Så han bara ja du kanske kan komma nu för jag har fått ett bortfall. Så jag bara ehm jaha ja det kan jag göra. Så var hemma typ en kvart innan jag gick och jobbade. Hade inte sminkat mig innan på dagen så bara slängde på mig lite smink och gick så såg nog inte så speciellt snygg ut haha. Men det var skönt att jobba igen , man blir så seg om man är ledig för länge. Var flygande igår så hade inga riktiga bord så fick ihop nåt på 600 kronor :P , Tur man delar dricksen lika ;)

Har fått en massa dagar nu som jag ska jobba . Sen 1 augusti ska vi servera på ett bröllop .. Känns konstigt , har aldrig varit på ett bröllop innan.

När jag kom ut i köket innan och skulle kolla om jag hade nåt på min hylla i kylskåpet hade nån lagt massa annat där så vet inte vem som har snott den så ska fråga så fort jag ser nån , har inte sett nån sen jag kom igår.

Läste att det är farligt att skriva blogg för man känner sig stressad av att uppdatera det . Det är väl ingen som tvingar en till det men jaja .

Igår på jobbet var där en gäst som sa till mig " Vilken gullig skånska du pratar , tycker det är så fint " . Skönt att inte alla här uppe är emot Skåne haha . För ett tag sen var det nån som sa till mig "Var är du ifrån egentligen ? Ibland låter det som du pratar skånska och ibland gotlänska" Så jag bara " Ehm nej jag är verkligen inte från Gotland , jag är från skåne :O " . Det om nåt är väl inte speciellt likt :S ..

Måste gå och handla lite mat idag , har inget hemma nu , slängde allt innan jag åkte till LA . Eller hittade en gammal ost som nån hade lagt i dörren i kylskåpet , säkert den som snodde min hylla men vill veta vem det är. Vill inte bara slänga bort den personens mat för vill säga till den också så kanske kan stå där i köket hela dan och vänta och se vem det är haha.

Hittade direkt upp till mitt tåg till Uppsala igår i Sthlm så såg för första gången inte helt vilsen ut ;) . Tänkte hela tiden gå mot Burger King gå mot Burger King för efter det är det bara till vänster upp för trappan så det gick jättebra.

Hade laddat ner Sex and the City filmen men när jag skulle se den igår var den helt borta :S . Sökte på den och det kom fram men när jag tryckte på det kom det fram att den har blivit flyttad eller borttagen så fattar inte var den har tagit vägen :S . Får väl ladda ner den igen men konstigt att det bara försvinner.

Får väl börja dra mig till affären snart så jag kan fortsätta göra nåt sen eller kanske bara sitta vid datan :P

Rätt många som läser men inte alls mycket kommentarer så kommentera !! :D

Bilden är från 19/7 - 2008 :)

<3
23 Juli 2008 15:27 | Länk | Kärlek&Respekt | 0 kommentar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0