Sakna Landskrona <3

Nu känns det att jag bara måste åka till Landskrona. Känns riktigt jobbigt att va här nu. Som vanligt går det ut över mitt humör. Mår jag dåligt skulle jag aldrig gråta , har inte gråtit på flera år , det går ut över humöret och jag dampar för minsta lilla. 

Är som att man inte passar med nån även om man har lärt känna massa folk här. Behöver va med folk jag är van vid och som tänker likadant som jag. Nånstans där man inte beter sig som en hora och är stolt över det. Har aldrig träffat så många horor som här uppe :S . Synd folk har så dåligt självförtroende att dom låter folk göra vad dom vill med en :O .

Vill vara i Landskrona och Malmö där man snackar samma språk och alla vet exakt vad som gäller där. Det är typ oskrivna regler om vad som är okej och inte. Det handlar inte bara om sex , alkohol och att vara så äcklig som möjligt utan att nån bryr sig. Hade man betett sig så i Landskrona och Malmö hade man fått sååå mycket stryk av killarna. Skulle man ändå vilja bete sig som en hora ska man hålla det för sig själv. INGEN vill veta vad man håller på med. Ingen kille vill ha en hora och skämmas över en. Vem vill att ens syster/kusin/släkting/kompis ska bete sig så och inte bry sig om vem som sätter på en ?? Inte konstigt vissa killar tar kontakt med dom lättillgängliga tjejerna om dom är kåta och pissar på dom annars. Hade inte tjejerna bjudit ut sig som dom gör hade det aldrig behövt hända. Som man bäddar får man ligga och man kan inte förvänta sig sen att folk ska ta en på allvar. En gång är ingen gång men två gånger är två gånger för mycket så har man fått en chans till och sumpat den får man skylla sig själv ;) .

Känns som dom flesta här har levt i sin egen lilla trygga värld hela livet och inte vet nåt om det utanför förutom överdrifterna dom läser om i media. Det är såå lätt att snacka skit om sånt man aldrig har upplevt. Skulle man uttala sig så när man väl hade varit i LA eller Malmö kan man ju se vad som händer. Så lätt man snackar när man inte är där men hade man varit där hade man inte ens vågat kolla upp. Folk tror att man är nån i en statistik och vet precis vad vi tänker och är för människor och att alla är likadana bara för att vi är från ett visst ställe.
Går inte att beskriva vilken gemenskap det är hos oss och man sviker aldrig och killarna står bakom tjejerna genom allt och man känner sig såå trygg och man vet att dom aldrig låter nåt hända en och skyddar en till 100 % vad som än händer. Vad som än krävs. 

Konstigt att det kan vara så stor skillnad på hur man har upplevt vissa saker. Skillnaden är bara att man inte tycks vilja acceptera och ta reda på fakta om det man inte känner till. Istället väljer man att snacka skit , döma ( när man inte är där nere givetvis ). Synd vissa inte vill veta vad som finns på andra sidan och gömmer sig bakom sina trygga fasad istället ;)






Rosengård centrum <3

Mitt gamla område i Landskrona <3



Kommentarer
Postat av: jenilita

hej gumman hahaha ja har inga bra minnen ifrån rosengård sen jag dejtade alicoo hahahahaha

hoppas du får en skit bra fredag och ännu bättre helg!!! bamsekram o puss jenilita

2008-11-28 @ 15:38:10
URL: http://www.blonditamedfotboja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0