Underbar VFU

Ja nu är VFU´n slut och det känns tråkigt. Den klassen var helt underbar så längtar till vecka 47 tills jag ska dit igen :D . Dom hade skoljoggen i onsdags och när dom stod där och värmde upp så bara kände man så mycket man tycker om dom redan efter 3 dagar :) .. Så det ska bli såå kul att gå tillbaka dit sen :D . Fick jättebra omdöme också: "Maria har visat stort intresse och entusiasm under veckan. Hon har ett avspänt och naturligt sätt att kommunicera med eleverna" . Sen på kommentarer till studieplan skrev hon: "Maria har stått inför klassen. Hon har haft en genomgång med högläsning inför ett arbetsmoment samt berättat en spännande spökhistoria". Kunde inte gått bättre :D .

Har bestämt mig för att satsa på att bli lärare i grundskolans tidigare år istället. Tänkte prata med syon på måndag och se om jag kan stryka allt från förra terminen och göra så det blir som jag började min utbildning denna terminen istället. Hoppas det går för vill verkligen byta inriktning.

Försov mig för nån dag sen så kom försent men det gjorde inget som tur va. Var bara typ en kvart försenad för fick ta tåget en halvtimme senare. Sen idag vaknade jag med ett ryck 07.06 så fick panik och slängde på mig kläderna och startade datan och stod i trappen och väntade på hissen 07.12 så blev klar på 6 minuter ;) Så precis när jag va på väg till tågspåret säger dom i högtalaren att tåget är inställt så blir jättearg så träffade Zahra så säger hon att tåget är inställt så jag bara jättehögt och argt "Ja jag vet , det är säkert nån jävel som har slängt sig framför tåget som vanligt" och precis när jag har sagt det ser jag att en lärare från den skolan står bredvid henne , hade inte sett henne för jag va så arg så skämdes ihjäl för hon tittade helt konstigt på mig. Så väntade en halvtimme med Zahra och en annan kille i min klass. Hon jag skämde ut mig för tog som tur var ett annat tåg men vi andra ville inte ta det för det skulle bli dyrare och skolan betalar bara för det billigaste färdmedlet. Men allt gick bra sen iaf :D .

Måste förbereda för seminarierna vi ska ha nästa vecka för nu ska jag bli ett stud på allvar och det går och känns riktigt bra :) .

Fick tillbaka min mobil igår och sa till dom i affären att den mobilen dom lånade ut till mig borde dom ge till fler kunder för tyckte jättemycket om den så hade gärna behållt den så han bara jaha då kan jag din så behåller du den då så jag bara ja det kan du göra haha.

Vet inte riktigt vad som händer i helgen men ska förmodligen ta det lugnt. Ska nog sova ut lite för har sovit typ 4 timmar varje natt denna veckan och har somnat i klassrummet varje dag så nu har jag chans att sova i 2 dagar iaf hehe.

Ville verkligen ses igår och blev faktiskt jätteglad när du skickade meddelande men så synd att jag inte var i Uppsala då men vi kommer ses mycket sen när du har börjat i Uppsala igen :) Längesen nu ju :) . Vi hade kul i Sthlm när vi snackade innan jag skulle till LA. Du var ändå den första killen jag lärde känna i Uppsala hehe :)

Den falskt anklagade artisten kommer förmodligen snart va fri från folks äckliga blickar. Konstigt att vissa inte ens skäms att behandla nån oskyldig så. Du kommer vinna till slut.

Nej ska nog vila en stund och läsa tidningen eller nåt.

<3



Bild från 2008.09.19

Kommentarer
Postat av: jenilita

jaa adriana L det e hon brazilianska modellen va? hon e vacker!

2008-09-19 @ 19:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0