Kan inte släppa

Tänker mer och mer tillbaka på gamla tider. Kan bara inte släppa det och sluta längta tillbaka. Det är konstigt hur snabbt tiden går så en dag sitter man bara och tänker tillbaka och undrar var tiden tog vägen.

Det var nåt speciellt som hände då. Jag hade precis hoppat av samhälle efter 1 år och börjat omvårdnad och träffade J och alla andra. Vi klicka direkt efter första dagen och började va ute varje kväll.

Kommer fortfarande ihåg den första kvällen när nån ringde mig och frågade om jag ville komma ut så dom hämtade mig och vi stack till pizzerian dom alltid va i.

Efter den dagen hängde vi där exakt varje kväll. Vi va typ 30 stycken och man hade hela tiden en sån speciell känsla som inte kan förklaras , typ en sån mysig känsla.


Även om det var mycket bråk också särskilt om en speciell person som jag va kär i då men som mina kompisar inte gillade för han gjorde vissa saker. Sen va det nog bråk med några andra tjejer i Landskrona och några från Hbg om han killen.


Glömmer aldrig november 2003 , det var då precis allt hände , både bra och dåligt. Hade gått 3 månader i omvårdnad och mina betyg va jättebra vilket jag egentligen inte förstår iom att jag aldrig pluggade. Men tror att det hade lite att göra med att vi hade gått igenom mycket av det när jag gick Samhälle. Men det var bara att tacka och ta emot ^^ .

När pizzerian stängde på kvällarna gick vi bort och va vid vår skola och drack och sprang rundor. Man levde för dagen även om det hände typ samma sak varje kväll och speciellt på helgen.
Varje dag var att gå till skolan , hem snabbt , äta sen ut direkt igen.

Men även om man hade riktigt kul så var det mycket drama också med olika saker. Mycket hemligheter och olika åsikter.

Sen helt plötsligt va allt slut , alla slutade hänga i den pizzerian och alla dom som brukade tävla i sina snodda moppar utanför på gatan slutade va där.
Jag och J orkade inte va i pizzerian mer och hänga och då slutade alla andra också och va hemma hos folk istället. Vi träffade ju alla andra hela tiden fortfarande men det va inte som innan. Folk hade väldigt svårt med han killen jag va kär i och ville inte va med han för dom ville inte ha skit. Så jag velade hela tiden mellan han och dom och fick smyga med att jag fortfarande va med han men till slut krossades det så va bara med dom andra. Men det tog mig över 2 år att komma över han.

Jag och J festade fortfarande med dom andra men nu va det alltid hemma hos nån och vi va nästan aldrig ute och hängde mer. Detta var år 2005 och kommer fortfarande ihåg det som igår.

Hade gjort vad som helst för att kunna gå tillbaka till dom tiderna. Bara att ha den känslan igen som man alltid hade.

Glömmer aldrig.

Kärlek&Respekt

2005.11.25


Kommentarer
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Sv: Hur vill du ha den? Så att du kan lägga in den då och då under ett inlägg eller fast i menyn?



http://www.designadinblogg.se/2008/july/lagga-in-bloggkollsikon-pa-din-blogg.html



Tycker han förklara det bra annars.



2009-04-22 @ 17:57:07
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Så lite så =)

2009-04-22 @ 19:49:51
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0