Krossad vänskap

Detta är en berättelse om mig och en f.d. kompis som vi kan kalla Natalia.

Jag och Natalia träffades för första gången sommaren 2005 på karnevalen i Landskrona. Min första tanke om henne var att hon var jättesöt och jag frågade henne var hon kom ifrån eftersom man ser lång väg att hon är latina men att hon inte är från Chile iaf. Hon sa var hon var ifrån och vi stod och pratade ett tag och alla våra kompisar runt oss stod och flippade och sånt så vi hann inte snacka så mycket.

Efter den gången träffades vi av en slump ibland på bussen och sånt eftersom Natalia bodde hos nån i Landskrona. Jag tyckte hon va jättetrevlig och vi snackade på lunar och msn och sånt. Sen började vi snacka i telefon helt ofta och jag märkte att hon aldrig va på ett ställe länge utan hon kunde va i Malmö sen 2 timmar senare i Hbg och sen i Höganäs och alltid hos olika personer.
Sen hade hon plötsligt flyttat till Malmö och ett tag senare till Eslöv för att gå i folkhögskola men hon brydde sig inte det minsta om skolan utan bara festade hela tiden istället och flyttade efter ett tag till Höganäs.

På sommaren 2006 hade vi inte setts på några månader och en dag var hon i Malmö som vanligt hos nån kille och eftersom jag och min kusin skulle dit bestämde vi oss för att ses. Jag och min kusin skulle vänta på henne vid Triangeln eftersom hon var i Stenkula så vi stod där och väntade som idioter i typ en timme. Sen gick jag och min kusin in i Triangeln för vi inte orkade vänta mer och då skickar hon ett meddelande efter en halvtimme typ och frågar om vi inte kan ta bussen till Stenkula för hon måste äta och sen vill hon va ute så jag blev irriterad men åkte iaf till Stenkula till han killen hon hade då. Hon började bete sig helt konstigt och satte sig på golvet och surade helt plötsligt som ett barn så jag bara : "Asså Natalia det är hundar som sitter på golvet" så hon bara "Ja men jag vill sitta här" så jag bara tänkte jaja whatever.
Sen ville hon dra till Lindängen men jag och min kusin stack tillbaka till Landskrona och han sa att han inte gillade henne för det märktes att hon bara ville ha uppmärksamhet även om han inte förstod vad hon sa. Han va bara här och hälsade på från Chile.

Efter det hördes vi typ varje dag och hon tjatade hela tiden att jag skulle komma till Malmö och festa men jag hittade på massa olika ursäkter för jag började bli trött på henne för att hon inte tog nånting på allvar och ville alltid bara ha uppmärksamhet och att folk skulle tycka synd om henne. Men hon kunde aldrig ge nån annan uppmärksamhet eftersom hon bara tänkte på sig själv och killen hon gillade just då. Det gick inte mycket mer än en vecka innan det var nån ny och det spelade ingen roll om han redan var upptagen. Det fick mig lite att tycka att hon borde ju ändå fatta att en dag kommer det komma tillbaka till henne och då spelar det ingen roll hur liten och oskyldig hon spelar. Och alla vet att man kan inte hålla något hemligt i Landskrona , Malmö eller Hbg , allt kommer fram förr eller senare.

Det som också störde mig var att även om hon var adopterad så var hon sååå stolt att hon var latina och katolik och sånt men ändå kunde hon öppna benen för vem som helst , inte veta hur många killar hon hade varit med på fester , supit och vaknat upp nånstans hon knappt visste var det var.
Jag frågade henne nångång hur många hon hade haft sex med och då sa hon att hon inte visste. Då frågade jag om det var mer än 20 så hon bara "jaja klart".

Efter ett tag blev hon gravid och var jätteglad och jag också så vi satt och skrev upp olika albanska namn som va fina. Jag frågade henne vem som var pappan och då sa hon att hon inte visste och att det finns 2 att välja mellan. Jag bara tänkte OMG men tyckte inte att barnet skulle straffas för det. Båda killarna var albaner så det var därför hon ville ha albanska namn.
Efter ett tag ville hon inte ha barnet mer eftersom hon bråkade med båda killarna eftersom dom var arga på henne för att hon inte visste vem av dom som var pappan. Hon sa till mig att hon bara ville ha han ena killen så hon skulle säga att det var han som var pappan ändå. Så jag bara "ehm jaha okej" för jag ville inte att barnet skulle ha en massa skit så jag låtsades som ingenting men var samtidigt rädd för hur hon skulle va som mamma för hon kan inte ta det minsta ansvar. Men hon gjorde abort efter ett tag iaf.

Några månader efter det flyttade jag till Uppsala och vi hördes inte på ett tag men ett tag senare fick jag jättedåligt samvete för att jag hade tänkt såna saker om henne för att hon hade aldrig egentligen gjort mig nåt dumt så ringde henne och när jag fick höra hennes röst fick jag ännu mer dåligt samvete. Men sen efter ett tag gick det som vanligt över till massa snack om alla killar hon hade men som hade svikit och jag tyckte samma sak som alltid att det är inte konstigt att dom "sviker" när hon är klar med dom efter en vecka och går till nån annan.
Så jag blockade henne på msn och svarade inte när hon ringde för tröttnade på att hon aldrig mognade. Hon var ändå 20 år gammal och hade levt så i flera år.

Sen när jag var i Skåne i somras hade hon varit blockad rätt länge för att jag visste att hon skulle tjata om att vi skulle ses när jag kom till Landskrona och jag ville inte träffa henne för pallade verkligen inte med henne. Men givetvis så träffade jag på henne på Malmöfestivalen på centralen där hon givetvis satt med en ny kille och jag tänkte bara gå förbi henne men mitt samvete tog över så sa hej till henne och vi snackade snabbt och hon sa att hon hade varit lite upprörd att jag aldrig hör av mig mer och att jag aldrig är inne på msn mer så jag sa att jag inte hade orkat va inne på msn och sånt. Sen var jag tvungen att springa till tåget så vi pratade bara snabbt.

När jag kom tillbaka till Uppsala några dagar senare blockade jag upp henne för att hon inte kunde tjata då om att vi måste ses.

Nu har vi inte pratat på rätt länge förutom för nån vecka sen när hon skickade några meddelande men är inte intresserad av att va med henne mer när hela världen ska snurra runt henne och det ryktet hon har i snart hela Skåne har hon skapat helt själv för man kan inte bete sig hur som helst och låta hela Malmö och Landskrona sätta på en och sen förvänta sig att man ska ha ett bra rykte. Alla tycker hon är skitjobbig också och värsta horan.

Det är konstigt ändå att ingen har hoppat på henne för att hon har varit på andras killar. Inte en chans att jag hade låtit en tjej komma undan om hon hade vetat att han va upptagen.

Men orkar inte ha nån i mitt liv som har ett liv som bara går ut på att sova och festa. Man borde ändå kunna ta lite ansvar när man är 21 år gammal och inte förvänta sig att alla andra ska göra saker för en hela livet så man själv kan dra rundor i Malmö och inte bry sig om nåt annat och tro att allt är ett skämt och att man aldrig behöver bruka allvar.

Nej det jag och Natalia delade är över för alltid verkar det som.

Kommentarer
Postat av: Lecca

Jag vet inte men jag har bara en känsla av att det stämmer in på en tjej jag dock inte gillar, hennes namn börjar på M . (:

2009-01-20 @ 19:40:53
URL: http://lecca.blogg.se/
Postat av: Lecca

Kommer faktiskt inte ihåg, det var något med att vi började snacka och sånt ,sen berättade jag en sak för henne om en kille hon skulle träffa , sen berättade hon det och jag fick fett mkt skit haha sen bad jag henne dra palla med falska människor lixom :)

2009-01-20 @ 22:25:11
URL: http://lecca.blogg.se/
Postat av: dajana

Detta har inget med dig att göra ,för jag känner inte dig, men att hon bestämmer att hon vill leva sitt liv på det sättet så borde hon göra det. Om hon vill ligga med vilka hon vill så är det för att hon känner för det, hon behöver inte kallas hora för det. För att killarna kallar henne hora betyder inte att både du och andra ska göra det. Men att hon har haft det beteendet mot dig , ja då tycker jag du har gjort rätt. dvs, undvikit henne och inte haft kontakt med henne längre. Men det betyder inte att du ska kalla henne hora och jag skyddar inte henne för jag känner inte henne , men så som du förklara henne så verkar hon göra vad hon vill och det är hennes liv, men på något sätt så skriver du ändå vad du vill och vad du tycker . Gillar din blogg...Ha det bra :) / Dajana

2009-01-21 @ 09:42:55
URL: http://daaiijaana.blogg.se/
Postat av: lecca

haha a , men hon får tillbaka det sen . hon kan omöjligt ha många vänner kvar & snart har hon förbrukat alla killar i sv :P haha

2009-01-21 @ 10:55:48
URL: http://lecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0