Att inte rösta

Följer valvakan nu och tycker det är för jävligt med folk som inte röstar på grund av lathet som bara sitter hemma på röven och ger makten till andra. Sen är det oftast dom som inte har röstat som klagar mest.
Tycker personligen att man ska inte säga ett enda ord om politiker eller samhället på ett negativt sätt om man inte gör nåt för att säga ifrån och det lättaste sättet att göra det är genom att rösta.

Man klagar ju ofta för att man inte är nöjd med hur det är och det kan aldrig bli bättre av att man sitter framför tvn eller nåt annat istället för att rösta. Det tar 1 minut högst att rösta.

Alla har någon sorts åsikt och i värsta fall kan man rösta blankt. Det ses som en protest mot exempelvis EU - valet nu och det kommer att räknas in i statistiken.
Att inte rösta på grund av lathet är riktigt sjukt. Jävla latmaskar !

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: emma

varför tar du förgivet att människor just sitter framför tvn? dem kanske ute och umgår med fsmiljen..

2009-06-08 @ 09:41:24
Postat av: María

emma sv : de e därför de finns något som heter förtidsröstning . man kan rösta innan om man inte skulle ha tid på själva valdagen , det gjorde jag t.ex.



och jag skrev aldrig att jag tar för givet att folk sitter framför tvn utan de va olika spekulationer utan de jag riktade in mig på var att folk som inte röstar på grund av LATHET e jävla latmaskar som borde lyfta på röven och ta sig till vallokalen och rösta.



om man nu umgås med familjen istället kan man ju ta med sin familj när man röstar och man e ifrån varandra typ 30 sek när man står inne i valurnan och jag tror man klarar sig utan dom dom få sekunderna ^^

2009-06-08 @ 11:56:10
URL: http://marialatina.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: Visst är han helt underbar! Men nej Akon, usch det kan jag inte hålla med om för Akon gillar jag inte alls.. hehehe.

2009-06-08 @ 18:56:02
URL: http://sneaaakysnake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0