Vem hade du räddat ?

Har tänkt på en sak rätt länge.
Folk håller alltid på med sina frågor om vem man hade räddat av ens kompis och ens pojkvän om dom hade legat på tågrälsen.
Det är ju en oskriven regel att man bara måste välja kompisen. För Oh my God om man inte väljer kompisen så låter man en kille komma emellan och det är ju nästan kriminellt.

Man tycker att killar kommer och går men vänner består. Min fråga till det är då: Kan inte vänskaper ta slut ? Hur många har samma kompisar hela livet ?
Varför förtjänar killar att bli behandlade sämre bara för att dom är killar ? Men i dagens samhälle så är det okej att behandla killar som skit men Gud nåde den som skulle säga minsta dumma om en tjej.
Hade en kille sagt att han hade valt att rädda sin kompis före tjejen hade det blivit världens liv att han bara är med tjejen för att kunna få sig nåt ibland. Medan tjejer självklart hade valt sin kompis eftersom det är Sisters before misters.

Hur kan man va tillsammans med nån man tycker är mindre viktig än nån annan ?
Ska man säga till sin pojkvän: Jag älskar dig men hade du legat på tågrälsen med min kompis hade jag skitit i dig och räddat henne.
Det blir han säkert glad och tacksam över att höra.

Hade en kompis och min pojkvän legat på tågrälsen vet jag inte vem jag hade räddat. Reder ut den frågan när dom väl ligger där.

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: Chriss

Well said!

2010-04-26 @ 20:44:18
URL: http://ettsnarttva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0