Dag 4: Vad är kärlek?

Det finns miljoner olika kärlekar beroende på vem man känner kärlek för. Tex kärleken man känner för en kompis är inte samma som man känner för sin familj. Det är möjligt att den är lika men tror absolut inte att det kan va precis likadant och lika starkt.

Men kärleken jag tänker på nu är den man känner till sin partner.

Kärlek är när man känner att det inte finns nån annan man vill va med. Att man har respekt och tillit för varandra.
Att man känner sig trygg och vet att ens partner älskar och finns där för en.

Ens partner ska också va ens bästa vän som man alltid kan prata med och känna att dom lyssnar på en.

Det är också viktigt att berätta för varandra precis varje dag att man älskar varandra för det kan lätt glömmas bort i vardagsstressen.

Och sen också att inte va så svartsjuk. Det förstör inte bara för en själv utan för hela förhållandet.
Jag är inte så särskilt svartsjuk av mig för jag hade aldrig kunnat va tillsammans med nån jag inte litar på.

Så var öppna mot varandra, visa tillit och respekt så kommer det mesta ordna sig. Jag lovar.

Kärlek&Respekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0