Idol i Göteborg

Nu ska ni få höra om mina underbara dagar !

Vi tog tåget igår 9.50, skulle egentligen ta det 9.38 men det var sent som vanligt.
När vi kom fram skulle vi ta båten till hotellet så vi gick in på ett köpcenter, Nordstan till turistbyrån för att fråga var den skulle gå.
Vi fick vänta i typ 20 minuter men det var inte så kallt så det var lugnt.

Jag hade aldrig bott på hotell innan så tyckte att det skulle bli jätteroligt. Vi bodde på sjätte våningen och man såg vattnet från balkongen.
Märkte när jag och Jessica stod ute och rökte att jag har helt plötsligt från ingenstans blivit höjdrädd. En av mina största rädslor är ju att jag ska va på eller i nånting som rasar och trilla mot min död. Och nu var jag jätterädd att balkongräcket skulle gå av och att jag skulle trilla ner för alla 6 våningar. Så jag stod där inne och lutade mig ut istället. Förstår inte var det har kommit ifrån. Skumt.

Vi duschade och fixade oss och drog på partyblåsan och gick iväg för att vi ville äta innan Skandinavium. Vi åkte till Nordstan och åt och sen tänkte vi ta spårvagnen. Men givetvis precis då så hade det varit nån spårvagnskrock så vi kunde bara glömma att ta oss dit på det sättet.

Det var bara att börja promenera och fråga oss fram. Vi frågade en kvinna och hon pekade åt ett håll så vi gick dit. Efter en stund frågade vi några andra personer och dom sa att vi är på väg åt fel håll så det var bara att vända och gå längs hela avenyn. Eller ja, halvspringa. Vi var så stressade och hade bara några minuter på oss. Vi frågade en kille efter ett tag och han sa att vi bara skulle gå en liten bit fram och sen till vänster och däääär var det äntligen.

Alla måste sitta ner 19.30 och vi var där prick 19.20 ! Hade vi kommit bara några minuter senare hade vi bara fått vända i dörren och åkt hemåt igen.
Herregud som vi flåsade så varma vi var. Vi bara slängde av oss jackorna när vi kom till våra platser.

Själva showen var heeelt underbar, åh vad roligt det var. Och speciellt att se Andreas som va mitt mål haha. Dom utslagna idolerna sjunger ju i pauserna. Roligt att se hur dom gör med kamerorna, vad dom säger till publiken att göra, tex att man ska inte applådera med händerna nere i knäet utan ha dom uppe så det syns att man klappar.
Det var verkligen helt fantastiskt !

Sen idag gick vi upp lite innan 8 och fixade oss och och sen gick ner och åt vid 8.30. Vi va helt döda sen så vi låg bara och slöade sen när vi kom upp på rummet igen.

Vi checkade ut lite innan 11 och tog båten över till Nordstan igen.
Där träffade jag Jennie också. Vi har pratat i flera år men aldrig träffats så vi passade på nu när jag var där. Precis lika underbar som jag hade tänkt mig :).
Så vi gick och fikade på Pizza hut och pratade massa.

Det var så skönt att komma hem sen. Vi åkte gratis hela vägen för vi visste inte var man tryckte biljett.

Roliga dagar har det sannerligen varit :D

Kärlek&Respekt

Cecilia, jag & Jessica idag innan vi åkte hem

 

Idooooool :D

 

Jag och Jennie <3


Kommentarer
Postat av: Jenilita

<3

2010-12-05 @ 02:35:22
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: Lina o Alicia

Nej vad orättvist! :P hahaha vill så gärna gå på finalen .. men det är försent att köpa biljetter nu :( snyft btw fin blogg ! kolla in våran blogg

kram.

2010-12-05 @ 19:47:22
URL: http://linalicia.blogg.se/
Postat av: Mattiasjasmine

Lively, fresh and designer work - really like the natural themes, and the website is cool! Worth a visit!

2011-11-18 @ 15:11:38
URL: http://mattiasjasmine.blogmentions.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0