Gamlingar :@

Varför måste gamlingar alltid ta 100 år på sig för allt ?
När dom ska på bussen , när dom står i kön , i affären när dom ska betala osv.

Om jag och nån gamling ska på bussen på samma gång ser jag alltid till att gå på före så jag slipper vänta i 10 timmar på att dom ska krångla färdigt.

Eller i affären när dom ska kolla kvittot mitt i kassan för att va säkra på att dom inte har betalat ett öre mer än dom ska även om dom går med en hel förmögenhet i plånboken.
Brukar säga "kom igen nu" till dom och ibland funkar det och ibland inte. Kanske inte har hörapparaten tillräckligt högt.

Det värsta är när dom tror dom äger hela världen och ska komma fram exakt var som helst med sina rollatorer och att alla ska flytta sig bara för deras skull.

Dom är alltid sååå svaga när vi unga måste flytta oss på bussen (som jag sällan gör om jag för ovanlighetens skull sitter långt fram) men när dom ska klaga är dom hur pigga som helst. Spec när det handlar om ungdomar.

Klagar en ung på en gamling är reaktionen "Men dom är gamla och det är synd om dom" men skulle en gamling klaga på unga skulle det bli "Ja ungdomar är jobbiga och borde skärpa sig".

Precis som vi ska straffas för vi är 100 år yngre än dom.

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: C

Haha kan inte annat än att hålla med!

2010-01-08 @ 14:34:36
URL: http://bastiansmamma2.blogspot.com
Postat av: Anonym

Men herregud! Du beter dig verkligen inte som en 22 åring!

2010-01-13 @ 13:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0