Sammanfattning 2009

Sammanfattning av 2009:

Året började med att jag motvilligt åkte tillbaka till Uppsala. Där fortsatte allt som vanligt med plugg och så.

Den 9 januari bytte jag och Durim nummer efter att vi hade snackat på msn ett tag. Vi började då skicka ungeför 300 meddelanden till varandra och snacka i ungefär 5 timmar om dan.
Exakt en månad senare den 9 februari blev vi tillsammans. Innan vi ens hade träffats.

Sen den 28 februari träffades vi för första gången och allt va precis som det skulle.

Runt mars/april började jag känna mig lite konstig. Kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var så tänkte inte så mycket på det.

Den 5 april kom Durim upp till mig i Uppsala och vi spenderade 2 riktigt underbara veckor tillsammans med Stockholmsbesök och mys.

Efter att han hade åkt började jag känna mig konstig igen. Skolan gick sämre och jag sket i att gå vissa dagar. Brukade aldrig skolka innan.

När jag åkte till Landskrona i början av maj kändes det lite bättre.
Dan innan jag åkte visste jag knappt om jag verkligen skulle åka för kände ingen glädje över huvudtaget utan bara packade och kunde inte tänka klart. Fick verkligen påminna mig själv om att jag skulle åka och kolla biljetten flera gånger för att försäkra mig om jag verkligen skulle åka.

I slutet av maj åkte jag till en kompis i Norrköping och va där några dagar och det kändes rätt skönt att slippa Uppsala så man kunde va sig själv och slippa spela övertrevlig och le hela tiden.
Hade lovat Durim att inte bråka när jag va där men redan dagen efter hamnade jag och kompisen i bråk med några andra.

När jag va tillbaka i Uppsala mådde jag jättedåligt och jag kunde bara inte komma på va det berodde på. Kändes typ som att jag gick i en skugga i mina egna tankar hela tiden och bara gick till skolan och sen hem igen.

Sen i början av juni åkte jag till Landskrona igen och va där en månad. Men åkte till Uppsala igen för kände att jag måste börja jobba.
Så samma dag jag började jobba åkte Durim till Kosovo. Det kändes jobbigt men försökte jobba så mycket som möjligt för att inte tänka på det. Är ju expert på att förtränga känslor så det gick hur lätt som helst.
Det kändes verkligen skönt när han kom tillbaka efter lite mer än en månad.

I mitten av sommaren blev det bestämt att jag skulle flytta tillbaka till Landskrona igen.
Hade egentligen sagt upp min lägenhet redan när jag åkte till Landskrona i början av juni men hade inte vågat säga nåt till nån.

Nu blev det rätt stressigt med att försöka sälja så mycket som möjligt av möblerna osv. Fick sålt lite men inte allt.

Vid den här tiden försvann internet i hela hyreshuset och va borta i flera veckor och jag tyckte att det var riktigt jobbigt men tyckte iaf att det var skönt att jag hade mobilen.
Men min mobil bara slutade fungera så jag hade ingen möjlighet att ha kontakt med nån alls. Alla jag kände hade flyttat också så jag va helt själv utan nån.
Så var ledsen både för det och att jag knappt hade pengar och att jag va så orolig för att inte få nåt sålt.

Då var det som nåt bara brast och jag visste inte var jag skulle ta vägen.
Efter ett tag började mobilen funka helt plötsligt. Så ringde Durim och bara grät och grät och han fick mig att känna mig bättre. Den gången kunde jag bara inte förtränga det som jag har gjort hela livet. Kommer aldrig nånsin glömma så mycket han fanns för mig då.

Den 20 augusti bestämde jag mig för att jag skulle sluta trycka ner tandborsten i halsen och spy typ varje dag som jag har gjort mer eller mindre sen jag var 14 eftersom jag började få ont i hjärtat och en gång va jag riktigt rädd att jag inte skulle vakna igen. Så har inte gjort det sen dess.

Sen den 28 augusti flyttade jag tillbaka till Landskrona och det var det bästa som kunde hända.

Vill inte plugga mer nu iaf så söker jobb men har fortfarande inte hittat nåt tråkigt nog men förhoppningsvis kommer det snart för har inte jobbat på 4 månader så det är jobbigt.

Resten av året har gått upp och ner precis som det alltid gör. Det var att flytta tillbaka till Landskrona som gjorde allt att jag mådde bättre.
Det är det bästa beslutet jag nånsin tagit. Kommer aldrig mer lämna Landskrona. Det lovar jag !

Nu är det nya tag på 2010 och det känns som det kommer bli det bästa året nånsin.

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: Anonym

gillar ditt sätt och sminka dig ;)

fortsätt med det!

2010-01-02 @ 12:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0