Dåligt självförtroende ?

Vet ni vad jag inte förstår mig på ?

Folk som säger att man är avundsjuk och har dåligt självförtroende om man kritiserar nån.
Precis som man automatiskt är avundsjuk bara för man inte tycker om nåt på en annan människa.

Om jag tex skulle se en tröja i en affär som jag tycker är ful och sen se en tjej ha på sig den så betyder det inte att jag är avundsjuk på henne och önskar att jag hade den tröjan.

Precis som dom med "bra självförtroende" älskar alla och tycker att alla är underbara.

Vissa saker tycker man helt enkelt inte om och det är en åsikt man har. Alla har åsikter och saker man tycker om och saker man inte tycker om. Det finns i allas gener.

I Sverige är ju den berömda svenska avundsjukan väldigt känd och här kan man inte va glad för nån annans skull och det är väldigt synd och dåligt.

Jag har bra självförtroende och en styrka som ingen kan knäcka men jag tycker verkligen inte om alla. Jag skulle aldrig i mitt liv kritisera nåns kläder eller nåt ytligt på nån annan för jag tänker inte på sånt (vilket ibland kan va dåligt eftersom jag aldrig märker om nån typ har klippt sig) men jag har mycket åsikter som jag aldrig håller inne med. Sen att det betyder att folk tycker att jag provocerar , so be it.

Sluta tro att folk med dåligt självförtroende alltid har åsikter och folk med bra självförtroende älskar alla.

Kärlek&Respekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0