Rolig Malmödag

Åkte till Malmö redan 9.20 imorse. Tåget va bara 4 minuter försenat, hurra.

Skulle till ett ställe angående jobb men hade inte en susning om exakt var det låg. Det enda dom sa mellan Värnhem och gamla Ikea. Alltså en bra imellan där bit.
Hade inte tid att stå och gissa vilken buss jag skulle ta så hoppade in i en taxi istället.
Det blev överraskande billigt, 59 kronor bara.

Men mötet gick bra så ska dit på måndag igen.

Sen efter det gick jag hem till en kompis, Seada, hon mötte mig i Möllan. Älskar verkligen den människan ! Så vi pratade massa minnen och så och sen gick vi och hämtade hennes son på dagis.
Efter det åkte jag hem igen.

I Centralen skulle jag hämta ut pengar så stod en tjej framför mig. När det va hennes tur så tog hon jättelång tid på sig och satte in och tog ut sitt kort 100 gånger. Jag hade bara 10 minuter på mig innan tåget skulle gå och skulle trycka biljett också. Och kön bakom bara växte.

Precis när jag skulle säga till henne att hon skulle lägga på ett kol kom en gubbe som stod bakom mig fram till mig bara: Det var en jävla tid det ska ta.
Jag: Ja jag stod precis och tänkte att här kan man ju stå till domedan.
Gubben: Ja en del tar sån tid på sig utan att tänka på att andra väntar.
Jag: Ja man kanske kan gå och fika så länge.
Gubben: Ja hahaha.
Sen snackade han jättehögt om tjejen framför som va fan håller hon på med ? "Vissa är ju så att dom står kvar där medans dom lägger ner pengarna och allt och in och ut med kortet". Och hon hörde ju allt.

Så jag stod och skrattade hela tiden. Som ni vet så har jag inte mycket till övers för gamlingar men han här va jätterolig. Fram med fler såna än bara dom klagiga !

Men det va en jätterolig dag iaf :D

Kärlek&Respekt

Fina Seada <3


Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas det gick bra med jobbet :)

2010-11-26 @ 15:09:03
URL: http://emmsan88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0