Internationella Landskrona

Vet ni vad jag tycker är så roligt?

Att jag kan ord på dom flesta språken. Vem man än är med och vilket land dom är ifrån så fattar man iaf nåt när dom pratar på sitt språk.

Som jag har sagt innan så är jag så glad att jag har fått växa upp i en sån mångkulturell stad som Landskrona. Här är folk från alla världens hörn.

Just nu lär jag mig mycket arabiska. Alltså den man pratar i Libanon. Det är svårt, men det går. Språk är ju min starka sida.
Kan lite av den man pratar i Irak, men börjar glömma det mer och mer.

Kan en hel del albanska också och det sitter fast i hjärnan. Glömmer aldrig det.

Är bara helt trespråkig nu med spanska, engelska och svenska, men skulle vilja kunna iaf två språk till.

Kärlek&Respekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0