Läkarbesöket

Skulle ju va hos gynekologen klockan 16, men va där redan 15.30 och fick komma in direkt när jag hade anmält mig i receptionen.

Var så nervös för den där bedövningssprutan, så jag låg och hyperventilerade, skakade och höll för ögonen.
Försökte andas djupt och tänka att det är inte så farligt.
Kände sticket lite, men inte så mycket som jag trodde att jag skulle göra.
Sen så satt han och började ta väck det.

Frågade han hur länge jag måste vänta innan jag rakar mig.
Han: Ungefär 10 dagar, men egentligen så ska man inte raka sig där. Det är bara en sån modegrej som tjejer har fått för sig. För det kan leda till både kondylom och herpes. Men kondylom försvinner av sig själv.
Jag: Jasså, det visste jag inte. Så man behöver inte söka upp en läkare då om man får det?
Han: Nej, egentligen inte men det kan ju va rätt bra så man inte går runt och ser ut som ett vårtsvin i baken. Som Pumba och hans vänner.

Och jag bara asgarvade medans jag låg där och stretade, hahaha.

Jag hade berättat för han att jag jobbar i hemtjänsten. Han satte på en kompress där han hade sytt igen såret. Jag frågade när jag ska ta bort det. Så sa han "när det blir smutsigt, så du kan säkert sno kompresser på ditt jobb" haha.
Så sa till han att "oh ja, det kan jag göra".

Sen va det färdigt. Skönt känns det!
Gör lite ont där nere för bedövningen börjar nog släppa, men det är det värt. Det går ju över.

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: SAvannah

Var det en infekterad hår säck? eller något i den stilen var han tvungen att tömma? i såfall är jag rädd för att jag har samma :/

2011-09-15 @ 22:39:29
Postat av: Maria Ester <3

Savannah sv: Jag vill inte säga exakt vad jag hade, men nej, det var inte inflammation i hårsäcken.

Han tömde inget utan han skar bort nåt.

Men gå coh kolla upp vad det är du har. Jag gick med mitt i 2½ år och trodde att jag hade en könssjukdom för jag inte vågade kolla upp det. Men så visade det sig va nåt helt ofarligt. Så gå till läkaren så du kan få hjälp så du slipper det sen :)

2011-09-16 @ 01:03:23
URL: http://marialatina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för svar ! :) enligt en sjuksköterska på mitt jobb så rör det sig kanske om en infekterad hårsäck. Den gör riktigt ont, men det är just det att gå till läkaren som skrämmer mig. dvs smärtan . för om det är en infekterad hårsäck så måste man skära ett litet hack typ sen tömma . jag har haft detta i snart mer än 1 år. Men ska kolla upp det.

2011-09-17 @ 22:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0