Spökupplevelsen igår

Har ju glömt att berätta för er om min spökupplevelse igår.

Jag och Ayaah satt i storarummet hos Mirvat och bara pratade och kollade saker på datorn och så.
Ute i hallen stod en annan dator på ett skrivbord som var avstängd.
Helt plötsligt bara hör vi röster från hallen och tittar ut där. Då har datorn startat sig själv. Det var på det när man ska skriva lösenord för att komma in på Skrivbordet. Hur i all världen kan man höra folk babbla utan att man ens är inne på nåt.
Sen efter en stund slocknade datorn.

Det konstiga med det är att den datorn funkar inte alls utan att batterisladden är i. Och sladden låg ihoprullad bredvid datorn.
Vi försökte starta datorn också, men iom att sladden inte var i så gick det ju inte.

Tidigare på kvällen tyckte jag att jag såg en skugga gå förbi vid ytterdörren, men jag sa inget.

Saken är den också att jag har bott i trappen bredvid där och där spökade det verkligen. Såg skuggor som gick omkring där varje dag typ.

Jag och Ayaah satt helt intill varandra i soffan och höll i varandra och va helt vettskrämda. Jag skrattade lite ändå för tänkte på hur vi måste se ut om nån kom in och såg oss, haha.

Sa till Ayaah att jag har känt för längesen att det spökar här. Så hon bara 'jag också, jag har känt det i luften'. Och båda kan ju inte ha fel. Speciellt inte när det är fler än vi som har känt det när jag bodde där.

När vi satt där i soffan ihoptryckta i varandra så började jag resa mig för att gå på toa, men Ayaah bara grabbed me och drog tillbaka mig bara 'om du går nu, så dödar jag dig!', så vi gick tillsammans på toa så jag fick sitta med öppen dörr och hon stod utanför, haha. När vi var på väg till toan så smög vi typ vettskrämda genom hallen.

Får se hur det blir imorgon. Det kanske blir spökjakt, haha.

Kärlek&Respekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0