Its all on you

Idag när jag va hos Mirvat satt jag och tänkte på en sak.

Har ju lagt allt det med tiden jag tyvärr bodde i Uppsala bakom mig för längesen. Har inte alls ägnat det många tankar utan så fort jag satte min fot här igen typ glömde jag allt som hade med Uppsala att göra.
Men idag bara tänkte jag på det. Tror att anledningen till att jag skulle göra den onödiga vändan där var för att det skulle bli som det har blivit nu. För hade jag inte flyttat dit och sen tillbaka hit hade jag aldrig träffat dom människorna jag känner nu. Och nu är jag bara med folk jag tycker om. Tänker aldrig nånsin mer va med minsta lilla människa jag inte tycker om.
Är hellre hellre mobbad och alone forever än med nån som inte betyder nåt för mig. Har lite bättre självfortroende än så.

Kommer aldrig mer betala nåns hyra i flera månader plus otroliga summor extra för att dom ska köpa skit, kommer aldrig mer gömma det hemma hos mig, tänker aldrig mer ljuga för polisen för att skydda nåns kille jag inte ens känner, kommer aldrig mer försörja nåns drogmissbruk osv.
Nej, har heller verkligen inte varit nån ängel. Har gjort dom flesta dumma sakerna man kan göra. Både mot mig själv och mot andra.
När folk gjorde dumma saker stod jag inte direkt bredvid och tittade på det.
Men det tog slut för längesen.

Vill nån ha pengar tex nu ger jag dom utan att tveka. Vet att det inte är till nån som skiter i att jag inte kan betala min egen hyra för att jag ger dom sammanlagt 30.000 till hyra och hasch. Iom att jag inte ens pratar med nån som bara kommer när dom behöver nåt kan jag ge pengar till vem som helst i min närhet utan att tänka efter eftersom det bara handlar om folk som betyder nåt.

Oj, vad mycket det blev nu. Det bara sprutade ut, haha. Men ja, nu vet ni det. Allt är inte 100, men när är det egentligen det? Jag trivs med tillvaron och det är det viktigaste. Är ju fortfarande stressad, men det är ju typ alla.
Att hellre ha typ 2 bra vänner än 100 ytliga kanske låter som en klysha, men det stämmer helt.

Va hellre själva tills ni hittar nån ni trivs med. Och som jag har sagt till er 10000 gånger så underskatta aldrig er själva. Tänk på att ni ska känna naturligt vem som är bra för er som ni trivs med. En person som är värd ens vänskap kräver inte att man ska imponera på dom och riskera att förstöra för sig själv.

Kom ihåg också att ni aldrig nånsin är mindre värda än nån annan och ingen kan få er att må dåligt utan er tillåtelse.

Kärlek&Respekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0