Svar

Det har kommit en del frågor angående mig och Islam, mitt ursprung osv, så tänkte svara på det mesta nu.
 
Nån frågade hur jag kan va chilenare och muslim.
Jag är inte muslim, men kommer inom snart framtid att konvertera. Känner bara att jag vill kunna lite mer.
Dom flesta frågorna handlar om jag har blivit muslim än så svaret är Nej.
 
Sen den ultimata frågan: Är det Ayaah som har fått dig att konvertera? Följt av frågan "Tänk om ni blir ovänner, ska du gå tillbaka till katolicismen då?"
 
Kolla nu här.
Att Ayaah råkar va muslim har inget med min konvertering att göra. Däremot är hon den jag alltid frågar när jag undrar nåt eftersom hon kan det mesta om Islam. Det var hon som fick mig att börja fundera över Islam på riktigt. Det är också tillsammans med henne jag har sett alla tecken, men hon har aldrig nämnt minsta lilla om att jag ska konvertera eller försökt påverka mig på nåt annat sätt.
 
Skulle vi, Gud förbjude, nångång bli ovänner så kommer det inte alls påverka min religiösa tro eftersom den gäller bara mig och ingen annan.
Sen skulle jag mot all förmodan lämna min tro så kommer jag inte gå tillbaka till katolicismen. Enda anledningen till att jag har kallat mig katolik är för att jag har varit tvungen. Men det var aldrig från hjärtat. Kan absolut inte stödja dom flesta sakerna katolicismen står för så det är helt out of the question.
Så nu kan vi lägga dom antagningarna bakom oss.
 
En vanlig fråga är också om jag ska börja ha slöja. Svaret på den frågan är att jag kommer förmodligen ta på mig slöja i framtiden, men inte nu. Har bara slöja när jag är i moskén och det känns så skönt. Man känner sig helt trygg. Men det kommer ta ett tag innan jag börjar med det fullt ut eftersom det är nåt som jag kommer ha hela livet då så det är inget man bestämmer sig för på en dag. Inte jag iaf.
 
Har ibland haft dåligt samvete över att vissa människor har sökt med ljus och lykta efter tecken för att hitta rätt väg i livet utan att lyckas medans jag bara fick det gratis utan att anstränga mig. Men är otroligt tacksam. Med tanke på allt runtomkring så hade det varit så mycket svårare att klara det om man inte hade vetat att Gud alltid har en plan för en och att det finns en anledning till allt som händer.
 
Jag hoppas att ni alla en dag kan känna den harmonin som jag känner. Det är en underbar känsla när allt bara faller på plats och det bara känns rätt.
 
Har förlorat en del folk som jag inte trodde så om, men det gör inget. Bryr mig faktiskt inte. Vem bryr sig att ens Facebooklista minskas när man har hittat Skaparen av allt som ser just mig och lyssnar på en och alltid finns för en?
 
Ingen behöver fördomsfulla människor i sitt liv oavsett vad man vill göra. Det kommer alltid finnas folk som har åsikter om en så gör det ni känner är rätt. Anpassa aldrig aldrig ALDRIG ert liv efter nån som inte kan acceptera er för den ni är. Ditt liv är lika värdefullt som alla andras så ingen har rätt att säga vad du ska göra med det.
Du har alltid ett val och andras negativa åsikter har inget att göra med den du egentligen är. Gör aldrig så att andras tankar blir dina tankar.
 
Hoppas iaf att ni har fått svar på några av era frågor. Vill ni fråga mer så go right ahead.
 
Kärlek&Respekt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad bra skrivet.
Oavsett fast jag inte känner dig, så blev jag gråtfärdig för orden kom in i hjärtat.
Don't ask me why

2012-08-27 @ 14:58:41
URL: http://emeliitaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0