This is how it is

Har verkligen känt mig konstig den senaste tiden.
Hade man kunnat beskriva det med ett enda ord hade det varit nonchalans.

Känns som allt bara är vem bryr sig. När jag går och jobbar gör jag bara vad jag ska och sen hem. Gör inte det med minsta känsla. Är i mina egna tankar hela tiden. My mind är nån helt annastans.

Som ni vet så jobbar jag ju på Bemanningen wich means att jag är runt överallt och jobbar där det fattas folk, främst i hemtjänsten. Och jag har alltid varit glad och pratat på och skrattat och så med personalen där jag har varit. Men nu så orkar jag bara inte. Hatar verkligen att sitta och babbla en massa meningslöst babbel med människor jag inte känner.
Vill bara ut och börja jobba så jag kan bli färdig och gå hem.

Är fortfarande alltid trevlig och så mot både personal och brukare, men det är ren rutin.

Men det är inte bara på jobbet det är så, det är hela tiden överallt. Ibland kan jag stå och titta ut genom fönstret i typ 20 minuter och helt drömma mig bort.
Tänker på allt som har hänt, framtiden osv.

Tex idag när jag var på jobbet gick alla jag jobbade med ut för dom skulle iväg hem till brukare. Utan att tänka på det satte jag igång musik på min Iphone och bara satt och tittade ut genom fönstret.

Tror inte att jag är deprimerad. Och även om jag hade varit det så hade jag inte vetat det eftersom jag till skillnad från andra inte leker amatörpsykolog och sätter en diagnos på mig själv för att sen leva upp till det och psykar sig sälv.

Är fortfarande lika aktiv som jag alltid har varit och är överallt där jag ska va. Är där fysiskt, men inte psykiskt. Vill på nåt sätt bara va för mig själv. Vill ha en massa folk och ljud runt mig, men ända va själv.

Tycker inte att det är jobbigt heller. Orkar bara inte bry mig och va psykiskt engagerad. Är nästan helt nollställd.

Som ni vet så är jag verkligen inte den som berättar sånt här, men här fick ni det ändå, grattis.

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: Linda

Tänkte läsa din blogg men var för långt för idag;)

2012-01-19 @ 00:05:58
URL: http://mafung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0