Islam

Ni kanske kommer ihåg att jag har sa för ett tag sen att jag håller på med nåt som ni kommer få reda på senare. Iom att typ alla vet så kan jag lika bra säga. Den senaste tiden har jag börjat studera Islam.

Ska inte konvertera eller nåt sånt utan det är bara för att utöka min intelligens. Har ju redan gjort klart för längesen vad jag tycker om kristendomen, men så länge jag kan minnas har jag känt en connection till Islam. Kommer ihåg i skolan när vi pratade om kristendomen så satt jag och gäspade och halvsov, men med Islam lyssnade jag verkligen. Fick högst betyg i klassen när vi gjorde arbete om det och sånt.

Riktigt intressant är det och jag har ju hur många som helst som jag kan fråga när jag undrar nåt.

Har börjat lite att lära mig arabiska också. Hör ju det hela dan varje dag så det fastnar rätt fort. Kommer snart kunna sitta och tjuvlyssna på folk överallt, haha.
Till och med nu när jag pratar med folk brukar jag klämma in arabiska ord av en ren reflex.

Vissa har på ett sätt alltid sett mig som en muslim även om nån har sagt att hela jag är haram, haha.

Berättade för en kompis att jag har börjat studera Islam. Så sa hon till sin man 'María ska bli muslim', så hennes man bara 'vadå, det är hon ju redan', haha.

Eller som för några veckor sen, 'du är en muslimsk katolik'.

Kommer iaf inte ge mig förrän jag kan det mesta om båda två.

Kärlek&Respekt


Kommentarer
Postat av: roban

du är så vacker, smart och jag läste din profil från 3 månader .. Jag älskar dina ögon och ditt ansikte

2012-08-30 @ 13:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0