Malmö idag

Kom hem lite efter 22.

Har varit hela dan i Malmö med Ayaah. Först åkte vi till Entré och åt. Sen åkte vi till Värnhem och satt där nån timme. Efter det gick vi till Triangeln där Ayaah piercade sig och jag köpte ett halsband och örhängen. Sen till Möllan och satt där ett tag.

Sen efter det åkte vi till Lindängen. Eller ja, vi gick av i Högaholm och gick bort till Lindängen. Vi gick runt där lite och gick och handlade dricka och så. Palla att alla glor på oss alltid var vi än är. Riktigt tystnar och glor. Fattar inte vad vi gör, haha.

Sen iaf så åkte vi till Södervärn och tog bussen där till Rosengård. Vi ville in i köpcentret men givetvis stänger dom 19 och vi va där 19.05.
Så vi gick bort och åt pommes istället och satt där och pratade istället. Det är nån från above som försöker få kontakt med mig, det märktes tydligt när vi var där. Tänkte inte berätta det men ska göra det ändå.

Har ju aldrig varit det minsta religiös och alltid tyckt att religion bara tar bort den fria viljan och gör folk till robotar och gör så folk beter sig som idioter och skyller det på religionen.
Men har ju ändå alltid som jag har sagt innan kännt en connection till Islam.
Så när jag och Ayaah satt där bara tittade jag upp i himlen så såg jag att molnen va formade precis så det stod Allah på arabiska.
Sa till Ayaah 'Asså, ser du vad jag ser?' och pekade upp. Så Ayaah tittade upp och bara började le och sa att det är till mig. Som vanligt förnekade jag det och sa att det är förmodligen slumpen och att man har sett moln forma sig till alla möjliga saker.
Men det fick mig ändå att tänka för det va skumt.

Vi lyssnar ju på religiösa låtar varje dag var vi än är. Tex idag i bussen satt vi och lyssnade och sjöng till det som vanligt.

Som jag sa till Ayaah innan också att jag tycker att kristendomen handlar mer om bestraffningar medans Islam handlar om förlåtelse.

Om ni bara visste hur det känns i kroppen när Islam kommer på tal. Det bara känns rätt och ger mig ett sånt lugn och frid i kroppen. Och man känner typ en sån gemenskap och familjekänsla. Typ som att man alltid är välkommen.

Iaf, sen åkte vi tillbaka till Centralen och missade precis tåget så vi tog det 20.44 och va hemma i Landskrona typ en halvtimme senare.

Vi åkte till stan här och sen gick hem. Kändes konstigt att komma hem så tidigt, men gick och la mig direkt för har inget att göra uppe ändå.

Det har varit en riktigt bra dag idag.

Kärlek&Respekt


Det syns inte lika bra på kortet, men man såg det tydligt IRL.


Jag idag i Entré. Palla att jag ser pittögd ut.


Kommentarer
Postat av: Emeliie

Varför konverterar du inte till islam om du känner en sån connection till islam?



Dock är jag kristen och vi alla kan ha olika åsikter, men jag kan känner absolut inte att kristendomen har med bestraffningar att göra, vi alla kan vi göra våra synder men förtjänar att bli förlåtna.



Men som sagt.. Allt är upp till var och en vad dom vill tro på och hur dom ser på olika religoner.

2012-05-04 @ 11:56:31
URL: http://emeliitaah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du ens läst på? Hela kristendomen är liksom förlåtelse. Jesus frälsningen allting är förlåtelse och kärlek. Vi är friköpta våra synder pga, jesus.



I islam får man inte ens be till Gud på 60 dagar efter att du har druckit alkohol.

2012-05-04 @ 13:57:09
Postat av: -* Ayaah

Anonym: Säger vem? Ge mig en autentisk hadith eller vers från Koranen där det står så.

2012-05-04 @ 20:28:58
URL: http://ilooveyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0