Sorgligt

Alla dom här grupperna på Facebook som typ 'Nej tack till moské i Sverige', 'Nej till islamisering i Sverige' osv får mig verkligen att äcklas.
Kan nån förklara för mig vad som menas med islamisering av Sverige? Menar man att man inte vill att folk ska bli muslimer och praktisera Islam? Isf, vad har man att göra med att nån hittar sin väg inom Islam?
Kan det möjligtvis va så att så fort man hör orden Islam eller Muslimer så tänker man 'åh nej, det är farligt, massa kvinnorförnedring och självmordsbombare ju, så det vill vi inte ha i detta perfekta svenska land där alla är änglar och allt va perfekt innan alla invandrare kom och invaderade och förstörde idyllen'?
 
Sen dom som kommenterar i dom här grupperna. Hur i all världen kan man argumentera med saker som inte ens är sant? Och alla dom klassiska rasistkommentarerna som typ 'åk hem' osv. Det är skrattretande.
 
Sen ska vi inte ens snacka om kommentarer som 'Hade vi velat bygga en kyrka i en muslimskt land hade vi väl blivit stenade'. Asså kära idioter, argumentera med 'väl'? Hör ni inte så skämmigt det är.
Och man borde verkligen utöka sin intelligens om man tror att det inte finns kyrkor även där Islam är standardreligionen. Det finns inte ett enda land på denna planeten som bara har människor med EN religion. Att man ens kan tro det får mig att häpna av förvåning och faktiskt av sadness av att dom här människorna lever i sin egen lilla bubbla och inte vet nåt om omvärden fast dom har så mycket åsikter. Om än felaktiga.
 
Ärligt talat, tänk efter ordentligt nu. Hur skadar det nån överhuvudtaget att det finns en byggnad där människor som har en annan tro än en själv går för att be?
Ni kanske kommer ihåg för bara några månader sen trodde jag inte på nånting, jag tyckte att vill jag att nåt ska hända så får jag fixa det själv och att religion inte va nåt. Men hörde ni mig nångång säga 'ta bort moskéerna' eller 'bränn kyrkorna' osv?
Tror inte det va. För även om jag inte var det mintsa troende tänkte jag aldrig ens tanken att jag borde förstöra för andra som tror, oavsett vilken religion dom har.
 
Om jag går till moskén, hur påverkar det ditt liv? Har jag nånsin tvingat dig att följa med?
Om jag konverterar till Islam, tvingar jag dig att göra samma sak?
 
Varför kan man inte bara acceptera att alla människor är fria att tro på precis vad dom vill? Det kan väl inte va så svårt eller hur. Sen det här argumentet vissa har med att Islam inte passar in i vårt moderna samhälle. Kan då nån berätta för mig hur modernt det är att inte har kommit längre i utvecklingen och i sina tankar och åsikter än Tyskland hade på 30- och 40-talet?
 
Och en sista fråga. Hur kommer det sig att folk som inte är troende helt plötsligt blir såååå religiösa och kristna när det handlar om att man vill kunna bygga en kyrka i ett annat land? När var ni i en kyrka sist frivilligt utan att det var skolavslutning, dop, bröllop eller nåt annat?
 
Kärlek&Respekt

 

Kommentarer
Postat av: ??

Hallå vakna upp? Självklart finns det MÅNGA länder där det bara praktiseras EN religion. Ta istället upp muslimska länder där man inte får vara otrogen eller homosexuell utan att stenas till döds. Där män får gifta sig med 4 kvinnor, kvinnor som ingenting har att säga eller får säga. nää, vakna du upp.

2012-09-04 @ 07:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0