Now she'll never know

Jag beundrade och såg upp till henne mer än hon nånsin visste. Tänkte tusentals gånger att jag skulle höra av mig till henne så hon kunde se hur jag hade skärpt till mig.
 
Hur äckligt jag än betedde mig innan och hur kaxig och orädd jag än var så uppförde jag mig alltid när hon var bredvid mig och blev nästan blyg.
Ville inte att hon skulle se hur jag va med alla andra. Var rädd att hon skulle se igenom mig och få mig att känna dom känslorna som jag tryckte undan som kom ut i ilska och elakhet istället.
 
En gång när jag och mina kompisar då hade gjort något dumt och åkte in på samtal med dom vi hade varit dumma mot var hon också där. Iom att där va andra också så var jag tvungen att visa min kaxiga sida utåt och va fruktansvärd mot alla inblandade på mötet utom henne. Men under tiden där inne i rummet och tiden efter skämdes jag innerst inne ihjäl för att hon hade sett mig så och jag hade så fruktansvärt dåligt samvete över att hon som är så underbar och snäll såg mig så.
 
Glöm aldrig aldrig aldrig att säga till de som står er nära hur mycket de betyder och hur mycket ni älskar dom.
En person kan inte känna sig för älskad. När ni frågar en person hur dom mår, vänta och lyssna på svaret. Använd inte den meningen som en hälsningsfras.
 
Häng inte upp er på småsaker. Hur viktigt kan det egentligen vara? Är det lönt att sura över saker som inte har någon egentlig betydelse?
 
Ta hand om er och dom i er närhet. Man vet aldrig hur lång tid det är kvar och det minsta man kan begära är att man ska känna sig älskad av sina närmaste.
 
Kärlek&Respekt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0