Sammanfattning 2012

Här kommer sammanfattningen av 2012 som ni har längtat efter så fruktansvärt mycket.
 
Januari: Året började med att jag mådde extremt dåligt pga saker som hade hänt året innan och att jag höll på att gå in i väggen för jag va utbränd och utarbetad.
Annars fick jag min lägenhet och handlade och fixade en massa inför det.
Fyllde också 25 men lever fortfarande i förnekelse för det för det kan bara inte stämma att jag har blivit så gammal.
 
Februari: Här flyttade jag in i min lägenhet och jag älskade varje sekund av det. Annars jobbade jag mest hela tiden och träffade folk, men det va pretty much it.
 
Mars: Månaden gick åt till att jobba, jobba, jobba. Stressen höll verkligen på att ta kål på mig. Spydde typ varje dag när jag kom hem för jag va så stressad och på nätterna kunde jag inte sova för jag va rädd att jag skulle försova mig. Jag halvsov alltid bara och vaknade hur många gånger som helst under natten och kollade klockan. 
Sen en dag var jag på jobbet som vanligt och jag började prata mer och mer med Ayaah där. Så jag föreslog att vi skulle åka till hennes systers jobb och överraska henne.
Hon hade redan åkt hem när vi kom dit så vi åkte rundor istället innan vi gick hem till hennes syster.
Att detta va början på nåt jag aldrig hade upplevt innan visste jag inte.
 
April: Här mådde jag fortfarande dåligt av stressen och jag hade extremt ont i hjärtat ibland, men märkte att det blev bättre. Sen jag träffade Ayaah så bara försvann det och jag fasade inte mer för hur jag skulle hinna med allt på jobbet. Helt plötsligt så va jobbet inte huvudsaken på dan utan det blev nåt som jag bara gjorde en liten del av dan, sen gjorde jag precis det jag ville. Alltså va med Ayaah.
Det jag kände för henne går verkligen inte att beskriva. När det bara klickade så det small om det och man kände direkt att det va ens vänsoulmate.
Vi va alltid hemma hos Mirvat, hennes syster och satt där och asgarvade till att prata om riktigt allvarliga saker.
När jag träffade henne sket jag i allt och alla jag umgicks med innan. Sa till henne senast i förrgår att det va så värt det, ångrar mig inte det minsta.
 
Maj: Ungefär här började det gå en massa skitsnack om mig och Ayaah på dom flesta ställena. Vi fattade inte varför, men vi tyckte mest det va kul. Det folk mest sa om oss var att vi lebbar och det började komma frågor om oss som bara handlade om sex osv. Vi brydde oss inte så mycket för vi sa att så länge vi vet sanningen så spelar det ingen roll. (Om vi bara visste).
Jag mådde fortfarande dåligt av stressen, men det hade istället gått över till att jag försvann in i mig själv och typ inte hade nån energi överhuvudtaget. Som jag har sagt innan så kunde jag va omringad av en massa folk och musik och ljud, men jag bara satt helt inne i mina egna tankar och märkte inte av nånting utamför.
Jag va också på min första arabiska fest och hade så kul. Kände mig lite obekväm (som vanligt) och osäker, men ingen brydde sig och hela kvällen blev perfekt.
Nån vecka senare gick vi på ännu en arabisk fest i Malmö och sen va jag typ inne i det, haha.
 
Juni: Här rullade allting på som vanligt ungefär. Vi pratade en massa om Islam, jag ställde frågor och fick reda på en massa saker. Jag vantrivdes fortfarande på jobbet. Det hade gått så långt med att jag va nedstämd och inne i mig själv att jag typ slutade ta hand om mig själv. Jag sminkade inte mig, mitt hår kunde va helt fettigt och jag va övertrött.
 
Juli: Här var huvudsaken som hände Ramadan. Det va nervöst precis innan men det gick bra. Bröt ju tyvärr fastan två dagar. Det ångrar jag fortfarande djupt, men gjort är gjort. Det rullade också på rätt fort. Vissa dagar va riktigt jobbiga, speciellt när det va varmt, men med Allah i hjärtat så klarar man allt.
Annars va det karnevalen också och den kunde varit bättre pga olika saker, men det löste också sig som tur är.
 
Augusti: Nu gick allting så långt på jobbet att jag va tvungen att sluta. Ja, det va kod för att jag fick sparken. Folks skitsnack hade gått så långt att det användes för att få mig att sluta. Eller för att citera den ansvariga på arbetsplatsen "Det är för mycket nu". Jaha ja, så för att folk inte tycker om mig och använder sin tid för att hitta på saker om mig och springa till chefen med påhittat skitsnack så får jag sluta. Så där har ni det jag inte har velat berätta, varsågoda.
Jag och Ayaah som hade blivit lika äckligt behandlad av alla tog kontakt med media och hon var med i nyheterna.
Och kommunen ljög oss rätt upp i ansiktet. Påstod att jag hade hotat nån på Facebook, men dom vägrade säga vem och hur. Än idag vet jag inte vem det är. Sen sa dom att dom hade fått klagomål på mig och Ayaah för 6 - 8 månader sen. Men det roliga är att vi kände inte ens varandra 6 - 8 månader sen i augusti. Så deras enda plan var att bli av med oss. Och man kan inte vinna mot kommunen, det går bara inte.
Fattar inte varför dom så gärna ville bli av med oss, men folk har alltid alltid stört sig på mig och Ayaah. Så fort vi går nånstans snear dom och glor ut oss och av nån anledning tycker folk inte om oss. Har ingen aning om varför.
Men guess what? Allah hade en annan plan för oss. 3 veckor efter att vi slutade fick vi nya jobb i Malmö på ett annat ställe. Men det va riktigt jobbiga veckor när man inte visste hur det skulle bli och tanken på hur jag skulle betala mina räkningar va det enda som gick runt i mitt huvud.
Men det löste sig tack och lov. Och facket gjorde verkligen ett helt fantastiskt jobb med att försöka hjälpa oss slåss mot kommunen.
 
September: Började på riktigt på mitt nya jobb. Det kändes så skönt och det va så annorlunda från det gamla. Alla hjälpte varandra och man satt och asgarvade hela dagarna. Ingen bitterhet överhuvudtaget som på det andra äckliga stället.
Här började också ta Islam på riktig allvar och spenderade typ alla mina kvällar till att titta på olika videos med människor som har konverterat till Islam.
 
Oktober: Denna månaden präglades av arabiska fester, jobb och studerande av Islam.
Här bestämde jag också att det va dags att konvertera. Jag va redo att ta mig an och bli en del av den här underbara religionen och jag har älskat varje ögonblick av det.
 
November: Här konverterade jag till Islam. Åh, vad nervös jag va, men det gick jättebra.
Annars var jag på demonstrationer i Malmö och så. Och här jobbade jag ju också hela tiden.
 
December: Den här sista månaden har mest präglats av jobb. Har också kommit helt över det som hände i somras med jobbet.
 
Det bästa med 2012 var ju helt utan tvekan att jag träffade Ayaah. Min vackra och underbara klippa i livet. Mitt fina hjärta.
Det sämsta med 2012 var att jag lät allt för många äckliga "människor" ta för mycket plats.
 
Men alla dom idioterna är väck och så länge jag har den personen som verkligen betyder mest för mig bryr jag mig inte om nån annan.
 
Känns som 2013 kommer bli mitt år så vi får helt enkelt se.
 
Kärlek&Respekt
 

Kommentarer
Postat av: Emeliie

Härligt år.
Ingen av er ska bry er om vad folk säger om er.
Ni verkar vara grymt härliga tjejer!

2013-01-01 @ 22:46:00
URL: http://emeliitaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0