Hata "hata polisen"

Ja, ska inte hitta på nån ursäkt till att jag inte uppdaterar så mycket mer, men så är det.
 
Har tänkt på en sak ett tag nu, typ hur mycket man förändras på bara några år. Som dom flesta vet så va jag riktigt engagerad i allt sånt "Hata polisen". Polisen var det värsta jag visste. Enligt mig va alla rasister som bara va ute efter att förstöra för folk och jaga invandrare bara just för att dom är invandrare.
 
Men kan absolut inte stå för det mer. Jag hatar verkligen all den här "Hata polisen"-skiten och tycker det är så fruktansvärt omoget och löjligt. Det finns poliser som är så bra och gör så mycket för att hjälpa en. Såna som står och pratar och skrattar med en, såna som kommer med ett leende och säger till en att man ska va försiktig.
Och ja, det finns fortfarande poliser som är rasister, som bara vill förstöra och som utnyttjar sin makt. Dom borde få sparken och dömas för hets mot folkgrupp och tjänstefel direkt. Men det ger absolut ingen nån rätt att dra alla över en kant och uttala sig om vad dom poliserna har för åsikter när man blir stoppad. 
 
Polisen gör ibland ett helt fantastiskt jobb och gör sånt dom egentligen inte behöver göra för att skydda en.
 
Och tänk på en sak till. Dom är vanliga människor som (förhoppningsvis) har valt det yrket för att dom vill hjälpa andra.
 
Kärlek&Respekt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0